gemeente Wijdemeren

Medewerker Grondzaken

gemeente Wijdemeren

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Wijdemeren is schitterend! Een uniek stukje Nederland in Gooi & Vecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen te midden van de prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon van de Oostelijke Vechtplassen. De gemeente Wijdemeren is op 1 januari 2002 ontstaan door samenvoeging van de gemeenten Loosdrecht,  ’s-Graveland en Nederhorst den Berg.

De directie houdt zijn focus op strategische projecten en zorgt voor de nodige verbinding tussen de teams. We staan aan het begin van de inbedding van onze nieuwe organisatiestructuur wat gevolgd wordt door een organisatieontwikkelingstraject. De organisatie is voorlopig ingedeeld in drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. In de afdeling Omgeving zijn diverse teams gepositioneerd, waaronder het team Vastgoed en Facilitair. Binnen de gemeente Wijdemeren is het team vastgoed en facilitair verantwoordelijk voor alle maatschappelijke gebouwen en alle gronden, het gemeentehuis en de gemeentewerf. Voor zowel de harde als de zachte kant.

Opdracht
Als accountmanager grondzaken ben je onderdeel van Team Vastgoed & Facilitair. Jij neemt deel aan  gebieds- en vastgoedontwikkeling projecten bij de gemeente. Jouw werk is een combinatie van publiek- en privaatrecht, waardoor het belangrijk is dat je goed zicht hebt op wat privaatrechtelijk mogelijk is en wat er publiekrechtelijk is toegestaan. Zo ben je een sterke gesprekspartner voor projectleiders, woningbouwcorporaties, planeconomen en ondernemers.

Daarnaast

  • adviseer je bij ruimtelijke initiatieven en projecten over kosten, gronduitgifte, grondbeheer en -verwerving;
  • adviseer je zowel de interne organisatie (ambtelijk) als het college en de gemeenteraad (bestuurlijk) op het gebied van vastgoed, grondzaken en privaatrecht;
  • stel je intentie, anterieure- en koopovereenkomsten voor grondverwerving, - uitgifte en gebiedsontwikkeling op;
  • adviseer je bij diverse grondzaken gerelateerde projecten, zoals Snippergroenprojecten;
  • leid je onderhandelingen met projectmanagers, woningbouw corporaties en ondernemers in goede banen;
  • adviseer je planeconomen en projectleiders op het vlak van gebiedsontwikkeling;
  • verwerf of verkoop je onroerende zaken in het kader van planexploitaties of de betreffende strategische aankopen;
  • bepaal je bij verkoop de verkoopstrategie, waarbij uitgangspunt is dat openbaar en transparant wordt verkocht, en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan. Goede onderhandelingsvaardigheden zijn hiervoor zeer belangrijk;
  • stel je de daarbij behorende overeenkomsten en (college-/raads) voorstellen op;
  • formuleer je de opdrachten aan andere afdelingen (zoals bodemonderzoeken en tekenopdrachten) en aan externe partijen (bijvoorbeeld taxaties);
  • beoordeel je de offertes en begeleid je de afhandeling.

Competenties

  • Samenwerken en verbinden van zowel binnen als buiten de organisatie;
  • Regie voeren;
  • Analytisch vermogen;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Financieel inzicht.

Je past daarnaast onze kernwaarden zelf toe:

  • Je toont eigenaarschap:
  • Geeft en neemt verantwoordelijkheid;
  • Komt afspraken na.

  • Je bent eigentijds en vernieuwend:
  • Is lerend, omarmt veranderingen en gaat vooruit;
  • Denkt in mogelijkheden.

  • Je werkt inclusief:
  • Werkt samen;
  • Praat met en niet over medewerkers. 

  • Je bent professioneel:
  • Voorbereiding is 90% van het succes;
  • Rondt af wat is begonnen?

  • Je bent benaderbaar:
  • Waardeert en spreekt aan;
  • Luistert en verwelkomt meningen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie (benoem 2 voorbeelden op een aparte pagina in het cv);
  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare kennis en werkervaring met de Wet Ruimtelijke Ordening, Wvg én onteigeningswet (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Detavast constructie: kandidaat is eventueel bereidt om bij wederzijdse interesse na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur). Licht dit toe in een motivatie op een aparte pagina in het cv.;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker Vastgoed en/of Grondzaken binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met de gevolgen van het DIDAM arrest (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met contractmanagement
  • Een korte motivatie vanuit de kandidaat toegeschreven op deze opdracht (op een aparte pagina in het cv)
  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van Vastgoed of Makelaardij

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox