Gemeente Roosendaal

Medewerker grondzaken

Gemeente Roosendaal

  • max €75 per uur

  • Noord-Brabant

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 23 januari 2023

  • 21 april 2023

De opdracht­omschrijving

Bij de gemeente Roosendaal hanteren we een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.
Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Functie beschrijving 

Als Medewerker Grondzaken houd je je bezig met verschillende werkzaamheden op het gebied van privaatrecht en grondzaken, verkoop van (bouw)grond, verhuur en bruikleen van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen o.a. het opstellen van de nodige contracten in opdracht van de Adviseur Grondzaken en de daarbij behorende correspondentie. Verzoeken/vragen van burgers over aankoop, verhuur of bruikleen van gemeentegrond komen bij jou binnen en worden in eerste instantie door jou behandeld. In voorkomende gevallen assisteer je ook bij het opstellen van adviesnotities op voor college/raad en voorstellen voor de directie.


Daarnaast ondersteun je de Adviseur Grondzaken waar mogelijk, bijvoorbeeld het beoordelen van concept-akten en zorg je ervoor dat de werkprocessen efficiënt kunnen verlopen. Ook zorg je samen met collega’s voor het opbouwen en onderhouden van een contractbeheersysteem. 

Je werkt nauw samen met de Adviseur Grondzaken en collega’s van andere teams.  Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Verder lever je ook een bijdrage aan de periodieke rapportages aan de directie, waarin je de stand van zaken van jouw werkzaamheden bespreekt. 

Kortom, een afwisselende functie in een groep met behulpzame collega’s die de kneepjes van het vak kennen. Werk wordt in onderling overleg met de Adviseur Grondzaken verdeeld, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met eenieders kwaliteiten en wensen. Dit is dan ook een ideale baan om verder te groeien binnen het werkveld van grondzaken.

De Eisen

  • De kandidaat heeft specifieke vakkennis op het gebied van privaatrecht (blijkt uit CV)
  • De kandidaat beschikt over minimaal 1 - 3 jaar relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde relevante opleiding op minimaal MBO-niveau (bijv. juridisch) , blijkt uit CV
  • De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) communicatief vaardig accuraat proactief en initiatiefrijk samenwerken

De Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten voor het gevraagde aantal uren ?
  • De kandidaat heeft specifieke werkervaring binnen een gemeente / overheid (blijkt uit CV)
  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat in eerste instantie beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/leverancier, dit in verband met het werkplek-concept van de gemeente Roosendaal

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox