Gemeente Westland

Medewerker frontoffice burgerzaken / KCC medewerker

Gemeente Westland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Dienstverlening
De collega’s die werkzaam zijn binnen dit cluster verstrekken informatie en leveren de individuele gemeentelijke diensten aan inwoners en organisaties. Het cluster bestaat nu uit 13 teams en maakt de komende tijd de omslag naar een procesgerichte manier van organiseren. Zo streven we naar een dienstverlening die past bij de huidige tijd waarbij de behoefte van inwoners en organisaties centraal staat. Wil je iets voor de maatschappij betekenen, dan is dit cluster zeker iets voor jou.

Team KCC en FOB
Het Klant Contactcentrum (KCC) is de centrale toegang van de gemeente voor inwoners, bedrijven en instellingen die informatie, een product of dienst willen verkrijgen. Wij zijn verantwoordelijk voor het eerstelijns klantencontact voor balie, telefonie, post, e-mail en medeverantwoordelijk voor de goede afhandeling van internetvragen. Het team Frontoffice Burgerzaken (FOB) vervult alle taken op het gebied van de Basisregistratie Personen, naturalisatie, verkiezingen en producten en diensten van de burgerlijke stand. Inwoners kunnen bij ons terecht voor diverse producten en diensten, zoals: paspoorten, uittreksels uit het geboorteregister, rijbewijzen, huwelijksaktes en geboorteaangiften.  

Functieomschrijving
Je bent het visitekaartje van de gemeente en de spin in het web voor het klantencontact bij ons. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de burger en je geeft hen een welkom gevoel. Je levert telefonisch informatie aan bewoners, bezoekers, bedrijven en instellingen over de producten, projecten en diensten van de gemeente. Ook kun je de burgers adviseren en informeren bij het aanvragen van documenten, zoals paspoorten en rijbewijzen en je draagt zorg voor de verwerking ervan. Ben je dienstverlenend en flexibel inzetbaar (ook in de avonden)? Dan pas je goed bij ons.

Functie eisen
Je hebt een mbo diploma met minimaal een jaar relevante werkervaring als baliemedewerker Burgerzaken en bij voorkeur 2 jaar relevante KCC medewerker bij een gemeente zodat je zelfstandig kunt werken. Je bent flexibel inzetbaar overdag en ook voor de avondopenstelling. Je bent gedreven, een teamspeler, representatief, stressbestendig en je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je kunt goed luisteren en je bent in staat snel tot de kern van de zaak te komen. Klantgerichtheid en accuratesse zijn voor jou vanzelfsprekend.

Competenties
- Je bent representatief en stressbestendig;
- Je hebt relativeringsvermogen en weet jezelf goed te verwoorden;
- Klantgerichtheid en accuratesse zijn voor jou vanzelfsprekend.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de volgende onderdelen: Key2kcc, Key2burgerzaken, Portaal, Accres, Suite & Microsoft Office-pakket.
  • Je beschikt over een afgeronde mbo opleiding minimaal niveau 2.

De Wensen

  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 4 jaar. (25 pt)
  • Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een callcenteromgeving binnen de overheid, in de afgelopen 3 jaar. (20 pt)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met burgerzakenbalie werkzaamheden. (20 pt)
  • Je beschikt over een afgeronde mbo opleiding op minimaal niveau 3. (10 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox