Gemeente Houten

Medewerker Frontoffice Burgerzaken

Gemeente Houten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en in de laatste decennia uitgegroeid tot een middelgrote stad van 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Je plaats in de organisatie
Burgerzaken maakt onderdeel uit van het team Dienstverlening. Dit team is samen met de andere elf ondersteunend aan het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie.

Het team Dienstverlening bestaat uit 28 collega’s die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken. Het Telefonisch Informatiecentrum (TIC) beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Kortom, een breed scala van werkzaamheden vallen binnen het team Dienstverlening.

De medewerkers van het team geven zo goed mogelijk invulling aan de principes van onze organisatie waarvan belangrijke zijn:

  • “van buiten naar binnen werken” wat betekent dat wij onze inwoners en ondernemers centraal stellen.
  • Het verlenen van excellente dienstverlening vormt het uitgangspunt van waaruit wij handelen.

Opdracht/werkzaamheden
Het team Dienstverlening is op zoek naar tijdelijke versterking van Burgerzaken en zoekt een collega voor gemiddeld 32-36 uur per week, bij voorkeur verdeeld over 5 dagen per week. Op woensdagavond hebben we avondopenstelling tot 19.00 u, meedraaien in het rooster is vereist.

Als medewerker Burgerzaken ben je onderdeel van een deskundig team binnen het KCC. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig. Als medewerker burgerzaken ben je verantwoordelijk voor het beheer van de BRP (Basisregistratie Personen). Je behandelt aanvragen reisdocumenten, rijbewijzen, VOG en afgifte uittreksels. Je bent vraagbaak voor burgers en collega’s op het gebied van inschrijving, reisdocumenten, rijbewijzen en bent op de hoogte van de actualiteiten.

Je profiel
Voor deze functie zoeken wij een enthousiaste medewerker met een MBO+ werk- en denkniveau. Een paar jaar gemeentelijke ervaring, met name op het vakgebied is een pré, een opleiding AABZ/MLO-BZ/Basiskennis Burgerzaken (nieuwe diplomalijn NVVB) is een vereiste.

Als moderne medewerker Burgerzaken heb  je een goed gevoel voor ontwikkelingen in je werk en de omgeving. Je bent proactief, initiatiefrijk en kunt je gemakkelijk verplaatsen in de klant. Je bent flexibel en innovatief en een kei in samenwerken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk en ziet er als gezicht van de gemeente representatief uit. Je bent bereid om in rooster te werken.

Competenties

  • Nauwkeurig
  • Integer
  • Stressbestendig
  • Communicatief vaardig
  • Klantvriendelijk
  • Flexibel
  • Besluitvaardig
  • Kwaliteitsgericht
  • Verantwoordelijk
  • Inzicht
  • Empathisch
  • Humor is welkom

Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als Frontofficemedewerker Burgerzaken bij een gemeentelijke instelling
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van Burgerzaken en Burgerlijke Stand
  • Afgeronde opleiding op het gebied van burgerzaken bijvoorbeeld AABZ/MLO-BZ/ Basiskennis Burgerzaken
  • Beschikbaar op de woensdagavond
  • Beschikbaar op alle werkdagen van de week

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox