De Bilt

Medewerker financiële administratie

De Bilt

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente De Bilt telt ruim 43.000 inwoners en wordt gevormd door zes dorpen: Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Bijzonder aan de gemeente is de groene ligging in een stedelijke regio. Met de ambitie om een economisch, sociaal en ecologisch topklimaat te scheppen, werken ruim 230 medewerkers van de gemeente continu aan een leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender De Bilt. Een gemeente waar het voor mensen nog fijner wonen, werken en recreëren is. Kijk op onze Youtube om te zien wat Gemeente De Bilt nog meer te bieden heeft.

Om deze ambitie te kunnen realiseren, is de gemeentelijke organisatie in ontwikkeling. De afgelopen jaren hebben we belangrijke stappen gezet om meer opgaven gestuurd en gebiedsgericht te werken. Daarnaast bouwen we verder aan een organisatie die flexibel is en slagkracht heeft: we werken vanuit kleine, zelforganiserende teams met een heldere kernopdracht. Lees hier ons organisatieverhaal.

Opdracht
Jij geeft invulling aan het zelfstandig uitvoeren van administratieve werkzaamheden ten behoeve van één of meer onderdelen van de financiële administratie. Jij geeft mede vorm aan het ontwikkelen, inrichten, in stand houden van het financiële administratiesysteem. Inclusief de hiermee verband houdende procedures, regels en richtlijnen. Daarbij werken we gericht aan uniformering van processen en werkwijzen, digitalisering en automatisering. Hierbij wordt de kwaliteit van de informatie steeds belangrijker. Omdat het team zelf organiserend werkt, vervul je, naast het reguliere werk, ook één of meer teamrollen.

 Samengevat, je;

  • verwerkt sub administraties, zoals de gemeentelijke belastingen, burgerzaken en sociaal domein: importeren gegevens, zorgen voor aansluiting, tussenrekening bijhouden en afletteren en het op orde houden van het controledossier;
  • controleert en verwerkt memoriaalboekingen;
  • verzorgt de aangifte omzetbelasting en verhuurdersheffing;
  • bent regievoerder voor de Iv3 en verzorgt de aangifte Iv3 aan het Centraal Bureau voor de Statistiek;
  • verzorgt het schatkistbankieren en beheert de liquiditeiten;
  • leest in en verwerkt de betalingen;
  • codeert en verwerkt de bankafschriften;
  • levert een bijdrage aan de jaarrekening, bijvoorbeeld je zorgt voor het balansdossier met de specificaties;
  • werkt graag doel- en resultaatgericht. Je doorziet processen en weet waar de knelpunten zich bevinden en bent in staat deze proactief te verbeteren;bent enthousiast en gaat problemen niet uit de weg en ziet hierin kansen/mogelijkheden;
  • bent een sparringpartner voor het team en gelooft in de kracht van samenwerken en beschikt over goede communicatieve,coachende vaardigheden en neemt je collega’s graag mee in hun ontwikkeling.

Competenties

  • Adviesvaardigheden
  • Communicatieve vaardigheden
  • Politiek sensitief
  • Analytisch
  • Secuur
  • Oplossingsgericht
  • Doorzetter
  • Affiniteit met het concept van zelforganisatie

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in een administratieve functie binnen een gemeente
  • Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met financiele processen
  • Kennis van de gemeentelijke processen, fiscaliteiten en het Besluit Begroting- en verantwoordingen (BBV)
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox