gemeente Harlingen

Medewerker Belastingen

gemeente Harlingen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Medewerker belastingen

Sta jij stevig met je voeten in de klei? Heb je heel wat kennis in huis als het gaat om alle voorkomende werkzaamheden m.b.t het heffen en afhandelen van diverse belastingen? En stroop jij graag de mouwen op om een klus te klaren? Dan ben jij de enthousiaste medewerker belastingen die wij zoeken.

Hier ga je aan de slag

Als Medewerker belastingen ben je onderdeel van het team bedrijfsvoering. Een groot team met verschillende disciplines aan boord. Denk aan o.a. financieel beleid, Juridische zaken en HRM. Ondanks de grootte van het team zijn de lijntjes erg kort. Daarnaast betreft het een deskundig team met een informele sfeer, waarbij wij flexibiliteit en professionaliteit erg belangrijk vinden.

Dit zijn wij
'Dat hest mooi deent seun.' Een compliment van een rasechte Harlinger is goud waard. Harlingers zijn ontzettend betrokken bij hun stad of dorp en kijken dagelijks kritisch over onze schouders mee. Geen probleem, want wij zijn net zo kritisch op ons eigen werk. We doen de dingen op onze eigen manier, maar altijd met 100% inzet.

Korte lijntjes, volop verantwoordelijkheid en ambitieuze plannen. Dat is werken bij de gemeente Harlingen. Eigenwijs als we zijn, streven we grote doelen na. Juist door onze eigengereidheid weten we het ver te schoppen. Recht voor z'n raap, maar altijd met respect voor elkaar. Dat typeert onze werkwijze.


Verantwoordelijkheden

Jouw Werkzaamheden

Als medewerker belastingen ben je verantwoordelijk voor:

  • Het beheren van subject-administratie door GBA mutaties te signaleren, controleren, interpreteren en aanpassen t.b.v. de heffing van diverse belastingen. Hierbij is ervaring met de basisregistraties BAG (Basis registratie Adressen en Gebouwen) en het NHR (Handelsregister) een pré.
  • Het signaleren van (Bouw)mutaties naar aanleiding van afgegeven bouwvergunningen en deze bijhouden in Excel en de digitale dossiers klaar maken voor de taxateur;
  • Het verwerken van alle soorten belastingmutaties, opleggen van aanslagen, signaleren van knelpunten en initiëren van aanpassingen;
  • Het behandelen van allerlei vragen op het gebied van gemeentelijke belastingen van inwoners en bedrijven;
  • Het verwerken van naheffingsaanslagen (parkeren) en afhandelen van bezwaarschriften;
  • Ondersteuning bij WOZ werkzaamheden (inboeken bezwaren, digitale dossiers aanleggen).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft kennis van relevante wet en regelgeving, beleid en procedures op het gebied van gemeentelijke belastingen. Ervaring met de materie is een pré Kandidaat is vaardig in het vergaren, analyseren en beoordelen van informatie en dit op de juiste manier verwerken.
  • MBO+ werk- en denkniveau en kandidaat is in bezit van een afgeronde juridische of financiële opleiding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • MBO+ werk- en denkniveau en kandidaat is in bezit van een afgeronde juridische of financiële opleiding.
  • Kandidaat heeft kennis van relevante wet en regelgeving, beleid en procedures op het gebied van gemeentelijke belastingen. Kandidaat is vaardig in het vergaren, analyseren en beoordelen van informatie en dit op de juiste manier verwerken.
  • Ervaring met de materie is een pré

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox