Provincie Utrecht

Manager Projectbeheersing Mobiliteit

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Als Manager Projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor het integrale beheersproces van het project N233 Veenendaal Rondweg-Oost (gefaseerd in meerdere deelprojecten). Je focus ligt op de processen scope, tijd, geld, risico, planning, informatie en documentatie in de voorbereiding en realisatiefase van het project. Je bent een kritisch en onafhankelijk sparringpartner voor de opdrachtgever, de projectmanager en de andere IPM rolhouders als het gaat om projectbeheersing en -sturingsaspecten. Je bent medeverantwoordelijk voor het projectresultaat en eindverantwoordelijk voor de beheersing van het project. Je wisselt makkelijk tussen operationele, tactische en strategische elementen en vindt het leuk om al deze aspecten zelf op te pakken. Kernwoorden voor je functie zijn: professioneel, voorspelbaar, betrouwbaar, proactief, onafhankelijk en kritisch.

Het is cruciaal dat je het einddoel van het project en de politieke-bestuurlijke organisatie begrijpt. Kennis en ervaring met fysieke realisatieprojecten is dan ook zeer gewenst.
Je bent verantwoordelijk voor o.a. de volgende werkzaamheden bij de N233:

  • Het doen beheersen van kostenramingen, planning, scope en risico’s;
  • Het integraal samenbrengen van alle projectbeheersing aspecten;
  • Analyses uitvoeren op basis van integrale inzichten;
  • De informatiebeheersing en financiële supervisie;
  • De scope en opdrachten van de projecten te bewaken en wijzigingsprocedures te begeleiden;
  • Het mede opstellen / actueel houden van de projectplannen;
  • Het opstellen en laten vaststellen van faseovergangsdocumenten;
  • Het in beeld brengen van risico’s op projectniveau (tijd, geld, scope etc), hierbij speciale aandacht voor risico’s op basis van de raakvlakken tussen de deelprojecten onderling en de organisatie;
  • (Doen) toetsen van het functioneren van het kwaliteitsmanagementsysteem en de interne processen;
  • Het adviseren m.b.t. ontvangen offertes, verzoeken tot wijziging (VtW’s) en termijnstaten;
  • Het collegiaal afstemmen met de andere MPB’ers en specialisten van het team projectbeheersing.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen                                                                                 

  • Kunnen samenwerken binnen en buiten het projectteam
  • pragmatisch
  • flexibel
  • Pro-actief
  • resultaatgericht

Vaardigheden                  

  • Analytisch
  • Communicatief
  • Vasthoudend bij weerstand vanuit een onafhankelijke opstelling
  • Structuur en overzicht kunnen aanbrengen

Kennis

  • principes van projectmatig werken
  • scope- en raakvlakmanagement
  • risico- en kostenmanagement
  • RAW, UAV en UAV-GC contracten

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectbeheerser;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met infra-projecten;
  • Je tenminste beschikbaar op onze vaste samenwerk dag, op woensdagen op Provinciehuis Utrecht (tenzij door de Projectmanager anders wordt bepaald);
  • Aantoonbare werkervaring als projectbeheerser in een IPM team.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van infrastructuur/ civiele techniek;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider projectbeheerser binnen de overheid;
  • Minimaal 2 uitgevoerde projecten volgens de IPM structuur binnen de overheid in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manage projectbeheerser .

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox