Gemeente Rijswijk

Manager beleid sociaal domein

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 58.000 in 2032. De groei gaat na 2023 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht
Je stuurt een enthousiast team van beleidsadviseurs aan en bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing op inhoudelijk en persoonlijk vlak. Je stuurt op hoofdlijnen en op duidelijkheid over taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen jouw team. Dit is van belang omdat werkprocessen en opgaven steeds meer cluster overstijgend zijn en nauw samenhangen met andere disciplines binnen en buiten het sociaal domein.

In het managementteam sociaal domein ben je een belangrijke speler om gezamenlijk overwogen keuzes te maken en de goede dingen te blijven doen.

Je speelt een cruciale rol en draagt actief bij in het ontwikkelen, implementeren en evalueren van ons beleid op het gebied van sociale opgaven. Onderwerpen als welzijn, armoede & schulden, preventie van 0-100 jaar, participatie & werk, wonen en zorg, en de ontwikkelingen in de jeugdzorg spreken je aan. Je werkt nauw samen met interne belanghebbenden, zoals de bestuurders en het managementteam, om de effectiviteit van het beleid te borgen en synergie te creëren.

Als manager heb je aandacht voor de organisatorische kant met betrekking tot de begrotingscyclus, personeel, informatie en monitoring. Je geeft hebt vertrouwen in de professionaliteit van de medewerkers en geeft hen ruimte, en waar nodig voer je de regie. Je bent toegankelijk en inspireert, je weet prioriteiten te stellen en keuzes te maken en kunt mensen meekrijgen. Ondanks de diverse samenstelling van het team, kun je inhoudelijk sparren over verschillende onderwerpen.

Je kunt je uitstekend bewegen in het krachtenveld ambtelijke organisatie, politiek en samenleving en volgt de ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein en je hebt affiniteit met de onderliggende beleidsterreinen. Je kunt goed omgaan met ambtelijk opdrachtgevers en externe leveranciers en bent bestuurlijk sensitief. Daarnaast bewaar je de rust in onverwachte situaties, zowel richting bestuur als richting de medewerkers.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als manager Beleid Sociaal Domein;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
  • Uiterlijk per 1 januari 2024 beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in management- en coördinatietaken in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal een afgeronde wo bachelor in de richting van Bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox