Gemeente Pijnacker Nootdorp

Managementondersteuner

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 380 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd, wat blijkt uit ons ‘Beste Werkgever’-keurmerk, en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De Directiestaf van de gemeente Pijnacker-Nootdorp bestaat uit zeventien mensen en ondersteunt de directie met de volgende kerntaken: bestuurs- en managementondersteuning, concerncontrol, strategische advisering, programmamanagement, informatieveiligheid en privacy. 

Opdracht
De gemeente is tijdelijk op zoek naar een managementondersteuner. Je komt te werken bij de afdeling Concernstaf.

Wat ga je doen? 
Als medewerker directie- en bestuurssecretariaat kom je te werken bij afdeling Concernstaf, waar je samen met vier collega’s het secretariaat van de directie- en collegeleden vormt. Je werkt samen met een duo-collega, twee wethouders. Daarnaast ondersteun je waar nodig binnen het team.  

We zoeken een representatieve, betrouwbare, flexibele en dienstverlenende medewerker, die goed kan luisteren, open communiceert, goed past in het bestaande team en een proactieve werkhouding heeft.

Je werkzaamheden bestaan onder meer uit: 

  • Complex agendabeheer: niet alleen het inplannen van de afspraak maar ook alle faciliteiten rondom de afspraak organiseren. Het is jouw verantwoordelijkheid dat de dag van de gemeentesecretaris, directeur en wethouders van A tot Z klopt; 
  • Verbanden leggen tussen de e-mail en de agenda en hier naar handelen; Op verzoek verstrek je informatie en/of verwijs je door. Je bent hierin kritisch en je kunt een goede inschatting maken van de wijze waarop een verzoek moet worden afgehandeld; 
  • Meelezen en anticiperen op e-mail van de gemeentesecretaris, directeur en wethouders;  
  • Voorbereiden van overleggen, completeren vergaderstukken, attenderen op aandachtspunten;  
  • Bewaken van de voortgang van inhoudelijke onderwerpen; 
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor mensen van binnen en buiten de organisatie; 
  • Alle andere voorkomende secretariële taken. 

Wat neem je mee? 

  • Afgeronde opleiding op minimaal Mbo-4 niveau, in de richting van of aangevuld met een secretariële opleiding; 
  • In de afgelopen vier jaar minimaal twee jaar ervaring op een directie- of bestuurssecretariaat;  
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift; 
  • Vaardigheid met officepakket en Office365; 
  • Vaardigheid in het omgaan met vertrouwelijke informatie; 
  • Vaardigheid in het aanvoelen van wat je wel/niet moet doen; 
  • Vaardigheid in het te woord staan van derden en het afhandelen van vragen of doorverwijzen; 
  • Communiceert open, kan goed luisteren en is proactief;
  • Vaardigheid in het omgaan met vertrouwelijke informatie;
  • Vaardigheid in het te woord staan van derden en het afhandelen van vragen of doorverwijzen;
  • Communiceert open, kan goed luisteren en is proactief.

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaarheid op woensdag ( 2 a 4 uur) en op donderdag en vrijdag (8 uur per dag)

De Wensen

  • Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (20 pt)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 4 jaar (10 pt)
  • Aantoonbare kennis van en vaardig met archiverings- en documentatietechnieken in software zoals het Zaaksysteem (15 pt)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als secretariaat medewerker met ervaring in complex agendabeheer in de afgelopen 2 jaar (30 pt)
  • Minimaal een afgeronde MBO niveau 4 opleiding, in de richting van of aangevuld met een secretariële opleiding (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox