Krimpen aan den IJssel

Locatiemanager

Krimpen aan den IJssel

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Opdracht
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel een twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. En worden diverse vluchtelingen uit Oekraïne bij gastgezinnen opgevangen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet gecoördineerd door het COA. Dit zorgt er voor dat we alle werkzaamheden die deze opvang met zich meebrengt zelf moeten organiseren. Dat doen we door o.a. de inzet van een locatiemanager. De locatiemanager is dagelijks in de opvang aanwezig en is aanspreekpunt voor de mensen binnen de opvang.

Naast de opvang voor vluchtelingen uit Oekraïne ligt er sinds september 2022 een asielschip met 150 vluchtelingen in Krimpen aan den IJssel. De Veiligheidsregio verzorgt uitvoerende werkzaamheden op het schip. De gemeente ondersteunt waar nodig en pakt taken op als het organiseren van taalcursussen, onderwijs voor kinderen, activiteiten etc. De locatiemanager/maatschappelijk werker ondersteunt bij het organiseren van tijdelijke opvang binnen de gemeente waar nodig. 

Voornaamste taken: 
Opvang vluchtelingen Oekraïne: 

  • Is verantwoordelijk voor de opvanglocatie en houdt overzicht op wat gebeurt op de locatie. Ziet toe op de goede gang van zaken.
  • Houdt de registratie van mensen die in de opvang verblijven bij in Atlas en Excel.
  • Legt waar nodig contacten met externen om het proces van primaire levensbehoeften zoals bijvoorbeeld zorg in goede banen te leiden. Wordt daarbij ondersteund door een beveiliger en beheerder.
  • Doet aan verwachtingenmanagement (zorgt voor alles wat in redelijkheid nodig is op de locatie) en onthoudt zich van doen van toezeggingen (niet: u vraagt wij draaien).
  • Inventariseert reactief behoeften (wees voorzichtig met actieve uitvraag i.v.m. scheppen van verwachtingen).
  • Maakt zoveel mogelijk gebruik van bestaande structuren en reguliere contacten.
  • De locatiemanager is primair op locatie coördinerend en uitvoerend bezig;
  • Onderhoudt contact met vrijwilligers en organiseert vrijwilligersbijeenkomsten.
  • Zorgt er met de beheerder en andere locatiemanager(s) voor dat reguliere en bijzondere processen  (bijvoorbeeld koken, ontruimingsoefening, schoonmaak, inschrijving BRP, uitgifte leefgeld) goed gefaciliteerd worden. Stemt af of informeert indien nodig met de verantwoordelijk beleidsmedewerker.
  • Richt indien nodig nieuwe processen in, past bestaande aan of bouwt deze af.
  • Vervangt Projectleider Opvang bij afwezigheid of ondersteund indien gewenst.


Opvang vluchtelingen asielschip:

  • Je bent aanspreekpunt vanuit de gemeente voor vrijwilligers en organisaties in Krimpen aan den IJssel.
  • Ondersteunt bij taken die de gemeente coördineert. Het organiseren van: taalcursussen, onderwijs en andere activiteiten in samenwerking met organisaties in Krimpen aan de IJssel.

 

Competenties

  • Flexibel;
  • Teamspeler;
  • Proactief;
  • Stressbestendig;
  • Slagvaardig;
  • Empathisch (zonder het zakelijke doel uit het oog te verliezen);
  • Kan goed luisteren;
  • Praktisch;
  • Doelgericht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • <p>Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;</p>
  • <p>Aantoonbare beheersing van de Engelse taal (benoem dit duidelijk in het cv.);</p>
  • <p>Bereid om in de avonden &eacute;n in de weekenden te werken (benoem dit duidelijk in het cv).</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>

De Wensen

  • <p>Een afgeronde opleiding AMW en/of SJD op minimaal hbo niveau</p>
  • <p>Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Locatiemanager met co&ouml;rdinerende en/of projectleiderswerkzaamheden</p>
  • <p>Aantoonbare beheersing van de Russisch en/of Oekra&iuml;ens taal (benoem dit duidelijk in het cv.)</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox