Gemeente Nijmegen

Kwaliteitsmedewerkers Sociaal Domein (1,7 fte)

Gemeente Nijmegen

  • max €100 per uur

  • Gelderland

  • 1 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 april 2021

  • 31 augustus 2022

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

In Nijmegen vinden we het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de maatschappij. Omdat dit niet voor iedereen vanzelf gaat, kunnen mensen bij ons terecht. Voor bijzondere bijstand, sociale kredieten en leningen, maar ook als het gaat om een uitkering volgens de Participatiewet of als je ondernemer hulp nodig hebt. We zijn er ook voor je als het gaat om leerrecht of geldzorgen. En voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Wij bieden ondersteuning wanneer dat nodig is.

We leggen uit hoe regelingen werken. We vertellen wat nodig is om ergens voor in aanmerking te komen. En we geven ook aan wat je niet moet doen. Voor ons staan niet de regels centraal, wij nemen de mens als middelpunt in onze dienstverlening. We richten ons erop  om de inwoners van de stad mee te laten doen.

Daarmee dragen wij als afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht bij aan de sociale stad die Nijmegen is.

De afdeling bestaat uit 5 bureaus met in totaal bijna 300 medewerkers die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van wetten en regelingen in het sociaal domein, variërend van de Participatiewet tot de Leerplichtwet. De afdeling kent een stafbureau met diverse ondersteunende taken.

In het stafbureau dragen we zorg voor optimalisatie van onze interne processen en dragen we bij aan de kwaliteit van onze dienstverlening richting de inwoners die een beroep doen op de voorzieningen in het sociale domein: de burger centraal. 


Verantwoordelijkheden

  • Je bent goed thuis in wet- en regelgeving en weet vanuit je achtergrond te adviseren over beleid in relatie tot de uitvoering;
  • Je adviseert over kwaliteitsverbetering op het snijvlak van beleid en uitvoering en houdt daarbij rekening met de effecten voor systemen, werkprocessen en informatievoorziening;
  • Je richt je op de kwaliteit van de uitvoering met als uitgangspunt:  Mens Als Middelpunt, waarbij doelmatigheid en rechtmatigheid vanzelfsprekend eveneens geborgd zijn;
  • Je verricht zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de kwaliteitscontrole en -verbetering van processen. Ook stuur je projecten aan (of je neemt er aan deel) gericht hierop;
  • Je draagt actief bij aan de interne en externe verantwoording;
  • Je weet medewerkers te coachen in inhoudelijke zin en op procesgebied;
  • Je kunt signalen uit de praktijk omvormen tot verbetervoorstellen;
  • Je adviseert bij het genereren en verifiëren van management- en bestuurlijke informatie;
  • Je verbindt uitvoering en beleid, de inrichting van de organisatie, onze processen en uiteindelijk het belang van de klant;
  • Je handelt en werkt vanuit overzicht. Je bent vanuit de uitvoering aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering.

Als kwaliteitsmedewerker treed je op als spil tussen beleid en uitvoering; je stelt de uitvoering in staat om zo goed mogelijk het werk te kunnen doen: de burger centraal. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de  dienstverlening en het continue verbeteren van de processen. Je adviseert het management gevraagd en ongevraagd. Waar nodig, draag je bij aan de totstandkoming van managementinformatie. Je bent thuis in verantwoordingsprocessen.

Jouw ervaring en deskundigheid maken dat je breed inzetbaar bent als kwaliteitsmedewerker. Of het nu gaat om de Participatiewet, Bijzondere Bijstand of anderszins, je hebt een integrale blik op het Sociaal Domein.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de uitvoering van de Participatiewet en/of WMO;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen het Sociale Domein in een 100.000+ gemeente;
  • Je hebt ervaring met interne controlmethodes;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het coachen van medewerkers in een veranderende werkomgeving.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Ervaring op onderdelen van het werkterrein van Zorg en Inkomen en met name met regelgeving Participatiewet; =/> 3 jr is 20%; =/> 5 jr is 35%;
  • Ervaring als kwaliteitsmedewerker; =/> 3 jr is 20%; =/> 5 jr is 35%;
  • Kennis van de Sociale Kaart van Nijmegen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox