Gemeente Altena

Kwaliteitsmedewerker WMO

Gemeente Altena

  • max €95 per uur

  • Noord-Brabant

  • 32 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 april 2022

  • 01 juli 2022

De opdracht­omschrijving


Kwaliteitsmedewerker Wmo
32 uur per week

Periode: 1 april 2022 tot 1 juli 2022 (optie tot verlenging)

Jouw werk
Als Kwaliteitsmedewerker Wmoverricht je binnen het sociaal domein verschillende werkzaamheden. Een greep uit je taken:

  • Je maakt en evalueert procesbeschrijvingen, je verzorgt de implementatie hiervan en geef je ondersteuning aan consulenten;
  • Je levert een bijdrage aan het actualiseren van verordeningen, beleidsregels etc.;
  • Je bent de schakel tussen beleid en uitvoering, waarbij je input geeft aan beleid en andersom beleidswijzigingen – uitgangspunten vertaalt naar de uitvoering;
  • Je bent vraagbaak voor de teams Toegang, Regie en de Administratie;
  • Je vertaalt relevante ontwikkelingen in wet- en regelgeving en jurisprudentie naar uitvoering, werkprocessen en Suite; 
  • Je geeft inhoudelijke duiding aan data en draagt bij aan verantwoording;
  • Je begeleidt de inhoudelijke ontwikkeling van consulenten in hun werkzaamheden;
  • Je zorgt ervoor dat er een goede koppeling is tussen de interne werkprocessen en die van de ketenpartners;
  • Je hebt ook een rol in het oppakken van projecten binnen je vakgebied;
  • Je doet samen met je collega-kwaliteitsmedewerkers verbetervoorstellen aan management en beleid met betrekking tot kwaliteit;
  • Signaleren en oppakken van knelpunten in de uitvoering.

Over jou
‘‘Je bent een organisatietalent en bent accuraat. Je bent zelfstandig, toont initiatief en kunt ook buiten de kaders om denken. Competenties als verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid en sterke communicatieve vaardigheden zijn jou op het lijf geschreven.’’

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO (+) werk- en denkniveau;
  • Je hebt affiniteit met het sociaal domein van de gemeente;
  • Je hebt kennis van de Wet Maatschappelijk Ondersteuning, kennis van de Jeugdwet en/of de Participatiewet is een pré;
  • Je hebt aantoonbare relevante werkervaring in het taakveld Wmo;
  • Je vindt het leuk om meerdere verschillende werkzaamheden op te pakken.

Sociaal Domein
Gemeente Altena heeft de koers ingezet om te werken aan een integrale aanpak van toegang tot hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein. Een brede toegang waar inwoners terecht kunnen met (hulp)vragen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, inkomensondersteuning en jeugdhulp. Binnen de nieuwe organisatiestructuur zijn de teams Toegang, Regie en Administratie & Kwaliteit gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering binnen het sociaal domein. De teams werken nauw samen met team Samenleving waar het samenhangende beleid op het gebied van alle onderdelen van het sociaal domein ligt.

Team Kwaliteit & Administratie
Team Kwaliteit & Administratie bestaat uit 25 bevlogen collega’s. Er heerst een gezellige en informele sfeer. Binnen het team zijn de kwaliteitsmedewerkers, juristen, en gedragswetenschappers ondergebracht en wordt de administratieve ondersteuning centraal georganiseerd.



De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor 32 uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op 1 april 2022 of zoveel eerder als mogelijk, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen, het implementeren hiervan en het geven van ondersteuning aan consulenten. Dit moet blijken uit het CV
  • Kandidaat heeft kennis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor de werkzaamheden op deze opdracht.
  • Kandidaat beschikt over eigen vervoer.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar ervaring opgedaan als kwaliteitsmedewerker Wmo binnen de lokale overheid. Dit moet blijken uit het CV.KeuzemogelijkhedenMinder dan 3 jaar werkervaring (0 Punten)3 jaar werkervaring (2 Punten)4 jaar werkervaring (3 Punten)5 jaar werkervaring (4 Punten)Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)
  • Kandidaat beschikt over 1 over meer referenties.
  • Kandidaat heeft naast de Wmo, kennis van de Jeugdwet en/of Participatiewet. Dit moet blijken uit het CV.KeuzemogelijkhedenBeide (3 Punten)Deels Jeugdwet of Participatiewet (1 Punten)Nee (0 Punten)
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met de applicatie Suite. Dit moet blijken uit het CV.KeuzemogelijkhedenJa (2 Punten)Nee (0 Punten)
  • Kandidaat past binnen het team. Dit blijken uit het gesprek. KeuzemogelijkhedenKeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek. KeuzemogelijkhedenKeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat komt stressbestendig over. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox