Gemeente Rotterdam

Kwaliteitsmedewerker energietoeslag - cluster w&i

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van het echte mensenwerk en kan omgaan met weerstand. Jij staat stevig in je schoenen en gaat kritische en uitdagende situaties niet uit de weg. 

Jouw functie

Als Rotterdam willen we er zijn voor ondernemers die een steuntje in de rug nodig hebben. 

Dit is waar jij van wordt als Kwaliteitsmedewerker.

 

Jij bewaakt de kwaliteit en zorgt voor het verbeteren van de werkprocessen en dienstverlening. Je onderhoudt hiertoe contact met de afdeling beleidsuitvoering en adviseert en ondersteunt het lijnmanagement. Je bent verantwoordelijk voor het controleren en verifiëren van geldende beleid- en uitvoeringsvoorschriften. Je voert kwaliteitscontroles uit en onderhoudt contact met Interne Controle. Je formuleert verbetervoorstellen t.a.v. de processen en adviseert, coacht en instrueert medewerkers. Verder heb je een informantenrol naar de teammanager in het kader van de gesprekscyclus en draag je mede zorg voor opleiding en instructie t.a.v. uitvoeringsvoorschriften.

 

Naast genoemde kwaliteiten, vindt de opdrachtgever het belangrijk dat je goed kan omgaan met kritische en uitdagende situaties. Denk hierbij aan weerstanden tegen veranderingen en/of 

nieuw beleid of veel vakinhoudelijke veranderingen waar de afdeling iets mee moet. Spanningsvelden die ontstaan tussen de rol van mentor en toetser/controleur of een inkomensconsulent die adviezen/instructies niet opvolgt.

Jij ziet ook de ruimte en kansen voor iemand om aan het werk te gaan of op een andere manier Rotterdam vooruit te helpen.

 

Jouw profiel

Jij weet wat werkzaamheden te benoemen in concrete doelen, je stelt meetpunten en mijlpalen en concretiseert werkprocessen. Verder Signaleer en anticipeer je tijdig op verstoringen. 

 

Je spreekt teams en individuen aan op afspraken en resultaten en kan bovendien  samenwerken met collega’s in jouw team. Als kwaliteitsmedewerker initieer en stimuleer je interne, dan wel externe samenwerkingsverbanden in de werkomgeving. Ook weet je personen met uiteenlopende belangen op één lijn te krijgen. Jij kan planmatig werken, stelt een realistische planning op en structureert werkprocessen van anderen. Je past plannen aan gewijzigde inzichten en omstandigheden aan en houdt daarbij de oorspronkelijke doelen voor ogen. Jouw collega’s zien dat je Initiatiefrijk bent, je neemt ongevraagd taken op je en zoekt proactief naar verbeteringsmogelijkheden, nieuwe ideeën en zet jouw adviesvaardigheden in. Jij bent de kwaliteitsmedewerker die goed om kan gaan met kritische en uitdagende situaties. Je hebt een conceptueel vermogen en nodig is en durft verantwoordelijkheid te nemen. Jij bent dé kwaliteitsmedewerker die staat voor integriteit en verkrijgt met zijn kennis, houding en gedrag vertrouwen van anderen. Je bent communicatief vaardig en open naar anderen, maar toch discreet over gevoelige zaken. Je aanvaardt persoonlijke verantwoordelijkheid voor het nakomen van gemaakte afspraken. Je bent resultaatgericht en je bent in staat eigen en andermans gebruikt meerdere invalshoeken en modellen om tot een goed inzicht te komen. Verder vertaal je complexe situaties naar voor anderen herkenbare kaders. 

De Eisen

  • Schrijft u als Inschrijver zelfstandig in? (zijnde; niet in combinatie)
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding; Je hebt minimaal twee jaar kennis en werkervaring van relevante wet- en regelgeving zoals: Participatiewet, IOAW, IOAZ en voorliggende voorzieningen; Je hebt minimaal één jaar werkervaring met het coachen en begeleiden van inkomensconsulenten opgedaan in de afgelopen drie jaar; Je hebt minimaal twee jaar ervaring met fraude alertheid, opgedaan in de afgelopen drie jaar; Je hebt minimaal één jaar ervaring in de functie van kwaliteitsmedewerker binnen het Sociaal Domein opgedaan in de afgelopen drie jaar; Je hebt minimaal twee jaar ervaring met de systemen Socrates en Suwinet opgedaan in de afgelopen twee jaar;
  • Geschiktheid Kandidaat Inschrijver verklaart dat de kandidaat geschikt is voor inzet op de opdracht. Hiertoe heeft Inschrijver ten minste: De inhoud van deze uitvraag gelezen en begrepen. Onder de inhoud van deze uitvraag verstaan wij het volgende: het functieprofiel of opdrachtomschrijving behorend bij deze uitvraag; de van toepassing zijnde voorwaarden; Middels passende en realistische selectie- en screeningsinstrumenten de volgende zaken vastgesteld: dat de kandidaat volledig voldoet aan alle in deze uitvraag gestelde eisen; dat inzet van de kandidaat tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie leidt; dat uit het (arbeids)verleden van de kandidaat geen bezwaren ten aanzien van inzet op de opdracht blijken: Kandidaat is afgelopen 2 jaar niet in dienst geweest van de gemeente Rotterdam. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Curriculum Vitae U dient hier het CV van de kandidaat te uploaden. Het CV dient ter verificatie van het gestelde in de Inschrijving. Vermeld in de Bestandsnaam van het CV de naam van de kandidaat en de naam van u als Inschrijver. Vormvereisten CV: Volledige naam + voorletters kandidaat; Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum; Opleiding; Werkervaring; Specifieke kennis; Systeem kennis; Relevante nevenactiviteiten; Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald; De CV dient opgesteld te zijn in het Nederlands; maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt het Curriculum Vitae van de kandidaat te hebben geüpload. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de Inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Vanaf heden is het niet meer nodig om deze documenten te uploaden in Mercell. In plaats daarvan vragen wij u deze documenten wel op te vragen bij de kandidaat en in eigen beheer te houden tot tenminste 12 maanden na afloop van de opdracht inclusief eventuele verlengingen en daarbij vragen wij u akkoord te gaan met onderstaande. Opdrachtnemer gaat akkoord met onderstaande voorwaarden: 1. Opdrachtnemer garandeert dat hij voorafgaand aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund beschikt over:  een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring informatiegebruik en geheimhouding; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Integriteits- en geheimhoudingsverklaring; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring arbeidsverleden; een Verklaring omtrent het gedrag op punten 11, 12 en 13 van de kandidaat, tenzij dit anders is aangegeven in het functieprofiel,  die niet ouder is dan 5 jaar ten opzichte van de datum waarop de opdracht definitief wordt gegund en waaruit geen bezwaren blijken ten aanzien van het inzetten van de kandidaat op de opdracht (VOG). Opdrachtnemer garandeert dat hij ook tijdens de gehele looptijd van de opdracht beschikt over een geldige VOG van de kandidaat; 2. Opdrachtnemer is van rechtswege in verzuim op het moment dat hij de verplichting in het eerste lid niet uiterlijk voorafgaande aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund is nagekomen.  3. De gemeente Rotterdam is gerechtigd om van Opdrachtnemer te verlangen dat hij op eerste verzoek met (de hierboven genoemde) relevante stukken aantoont dat hij de verplichting uit lid 1 (tijdig) is nagekomen. 4. Indien bij Opdrachtnemer het vermoeden bestaat of redelijkerwijs zou moeten bestaan dat hij de verplichting uit het eerste lid niet (tijdig) zal kunnen nakomen, dient hij de gemeente Rotterdam hiervan onverwijld schriftelijk op de hoogte te brengen via de algemene mailbox [servicepuntexterneinhuur@rotterdam.nl] met vermelding van de naam van de kandidaat en het specifieke tendernummer. 5. Opdrachtnemer kan zich jegens de gemeente Rotterdam niet op overmacht beroepen terzake de niet nakoming van de verplichtingen uit deze bepaling. 6. Indien Opdrachtnemer één of meerdere van zijn verplichtingen uit deze bepaling niet of niet tijdig nakomt, is hij aansprakelijk voor alle schade die de gemeente Rotterdam daardoor lijdt of nog zal lijden. Onverminderd de rechten die de gemeente Rotterdam heeft op grond van de wet, is hij in dat geval gerechtigd om:   zijn verplichtingen uit de opdracht tot plaatsing van de kandidaat op te schorten en/of de geleden of nog te lijden schade als gevolg van de tekortkoming te verrekenen met (toekomstige) vorderingen die de Opdrachtnemer heeft op de gemeente Rotterdam en/of de kandidaat per direct op non-actief te stellen en/of de Opdracht tot plaatsing van de kandidaat (definitief) te beëindigen.   7. Voorafgaande aan een eventuele plaatsing informeert Opdrachtnemer de kandidaat over de noodzaak om de documenten genoemd in het eerste lid op tijd bij Opdrachtnemer aan te leveren en over de gevolgen (non-actiefstelling en/of beëindiging opdracht tot plaatsing) die de gemeente Rotterdam kan verbinden aan de niet nakoming van deze verplichting.
  • WAADI Indien u tegen vergoeding arbeidskrachten ter beschikking stelt aan de gemeente Rotterdam om onder onze leiding en toezicht arbeid te verrichten, dient uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te blijken dat u dit wettelijk mag doen conform de Wet Allocatie Arbeidskrachten Door Intermediairs (Waadi).  De gemeente checkt dit bij opdrachten onder leiding en toezicht via deze Link naar de KvK Waadi check website. U verklaart dat u bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel WAADI geregistreerd bent.

De Wensen

  • Bent u als u de Opdracht gegund krijgt ook de facturerende partij?
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding: Sociaal Juridische Dienstverlening; Je hebt een aanvullende opleiding Kwaliteitsmedewerker afgerond; Je hebt een training fraudealertheid afgerond; Je hebt werkervaring met het formuleren van verbetervoorstellen t.a.v. de processen (intern en extern); Je hebt werkervaring met contact onderhouden en ontwikkelen met overige (beleids)afdelingen; Je hebt drie jaar ervaring met projectmatig werken.
  • Uploaden van prijsbijlages is niet mogelijk voor aanbieders Toelichting: Onderstaande tariefrange betreft een super-all-in tarief waarbij de inschrijver rekening dient te houden met eventuele bijzonderheden (denk aan o.a. onkostenvergoeding, onregelmatigheidsdiensten, thuiswerkvergoeding etc.) Uurtarief (excl. BTW) Min. 77,- Euro/uur - Max. 85,- Euro/uur Indien u een tarief indient buiten deze bandbreedte betreft dit een knock-out en wordt uw Inschrijving niet verder meegenomen in de beoordeling.
  • Opleidingsniveau De kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding: Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Aanvullende trainingen   Je hebt een aanvullende opleiding Kwaliteitsmedewerker afgerond; Je hebt een training fraudealertheid afgerond; Geen van bovenstaande opties. - Je hebt een aanvullende opleiding Kwaliteitsmedewerker afgerond - Je hebt een training fraudealertheid afgerond - Geen van bovenstaande
  • Werkervaring   Je hebt werkervaring met het formuleren van verbetervoorstellen t.a.v. de processen (intern en extern); Je hebt werkervaring met contact onderhouden en ontwikkelen met overige (beleids)afdelingen; Je hebt drie jaar ervaring met projectmatig werken; Geen van bovenstaande opties. - Je hebt werkervaring met het formuleren van verbetervoorstellen t.a.v. de processen (intern en extern) - Je hebt werkervaring met contact onderhouden en ontwikkelen met overige (beleids)afdelingen - Je hebt drie jaar ervaring met projectmatig werken - Geen van bovenstaande opties

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox