Gemeente Breda

Kwaliteitsmedewerker

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Kwaliteitsmedewerker

Onze afdeling Veiligheid en Leefomgeving bestaat uit vijf teams. Samen zetten wij ons in voor onze missie: 'Met en voor onze burgers, bedrijven en bezoekers organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid'. Een kwaliteitsmedewerker ondersteunt en faciliteert de teamleiders, de teams en het afdelingshoofd bij de uitvoering van de werkzaamheden. Wij zijn op zoek naar versterking voor de huidige kwaliteitsmedewerkers in verband met zwangerschapsverlof en ziekte. 

Wat ga je doen?

Je bent gekoppeld aan een team, maar je bent breder verantwoordelijk. Samen met collega-kwaliteitsmedewerkers lever je een bijdrage aan het professionaliseren van de vijf teams en de gehele keten. Taken en projecten worden verdeeld naar kennis en kunde. In de toekomst is het mogelijk dat je gekoppeld wordt aan meerdere teams binnen de afdeling.

Actuele werkprocessen en systemen worden beheerd en het team wordt geadviseerd over nieuwe ontwikkelingen. Resultaatgericht werken en voortgangsbewaking zijn daarbij belangrijk. Managementinformatie is volledig en juist. Door een juiste interpretatie is deze bruikbaar voor (toekomstig) beleid. Het vormt input voor jaarverslagen en jaarplannen. Er is inzicht in de gevolgen van relevante (organisatie-)ontwikkelingen. Het team wordt gefaciliteerd/begeleid in het doorvoeren van de effecten op hun werkzaamheden.

Onze missie en visie worden actief gedeeld en de collega’s worden meegenomen in de verandering die we gezamenlijk willen bewerkstelligen. Je spart over het bereiken van onze missie en visie met de teamleden, de collega-kwaliteitsmedewerkers, de teamleiders en het afdelingshoofd. Actief zorg je voor het leggen van verbindingen teams en afdelingen. 

We zoeken jou!

Je hebt een proactieve werkhouding. Gevraagd en ongevraagd adviseer je de teamleiders, ondersteun je de teamleden en de collega’s kwaliteitsmedewerkers. Je kunt omgaan met ad-hoc vraagstukken, bent hierin flexibel met je tijd en kan werken onder tijdsdruk.
Deze functie vraagt bij voorkeur een HBO opleiding en kennis en/of ervaring met processen. Daarnaast vraagt het een aantal andere (potentiële) competenties:

  • Je bent sterk in organiseren, planning en voortgangsbewaking
  • Je gaat voor kwaliteit en resultaat, je bent besluitvaardig
  • Je hebt gevoel voor processen en cijfers
  • Je kunt beleid vertalen naar operationele regelingen en procedures
  • Je hebt inzicht in de gevolgen van relevante (organisatie-)ontwikkelingen
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen
  • Je bent een teamspeler en ondernemend
  • Je bent stressbestendig en flexibel wat betreft werkhouding
  • Ervaring bij een (middel)grote gemeente is een pré
  • Ervaring binnen vergunningen is een pré
  • Ervaring binnen toezicht en handhaving is een pré

Wie zijn wij?

Als kwaliteitsmedewerker maak je deel uit van een team, maar werk je voor en met de gehele afdeling of de keten. Denk daarbij aan, bouwinspecteurs, juridisch medewerkers, boa's, vergunningverleners, adviseurs en diverse collega’s van andere afdelingen. Je werk is daardoor divers. De kwaliteitsmedewerkers vormen samen een soort bedrijfsbureau. De taken zijn omkaderd, maar de invulling geeft speelruimte. Je gaat werken met jonge, enthousiaste collega's en je kan op verschillende thema's kennis en ervaring ontwikkelen.

Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker bij een (middel)grote gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van kwaliteit, processen en cijfers. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Omdat er weinig ruimte is om de kandidaat in te werken zoeken wij een kandidaat met minimaal 3 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker bij een (middel)grote gemeente. Meer jaar ervaring wordt gewaardeerd met meer punten.
  • Uw kandidaat heeft ervaring binnen vergunningen. Dit blijkt uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring binnen toezicht en handhaving. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Sterk in organiseren, planning en voortgangsbewaking - Gaat voor kwaliteit en resultaat; besluitvaardig - Gevoel voor processen en cijfers - In staat beleid te vertalen naar operationele regelingen en procedures - Inzicht in de gevolgen van relevante (organisatie-)ontwikkelingen - Sterk analytisch vermogen - Teamspeler en ondernemend - Stressbestendig en flexibel wat betreft werkhouding De datum woensdag 14 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken uw kandidaat vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox