Gemeente Breda

Klantmanager Wmo Hulpmiddelen en Voorzieningen

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Test opnemen format informatie organisatie

Klantmanager Wmo Hulpmiddelen en Voorzieningen Ben jij een energieke doorpakker, goed in de dialoog met klanten en heb je kennis en affiniteit met rolstoelen, woningaanpassingen en vervoersvoorzieningen in het kader van de Wmo?

 We willen Bredanaars ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven functioneren en voluit mee te kunnen doen in de samenleving.
Lef en Liefde is het Centrale thema van Gemeente Breda. In Breda doen we het samen en kijken we naar elkaar om. Soms lukt het niet om zelf tot een oplossing te komen voor een probleem dat een inwoner ervaart in de zelfredzaamheid. Dan staan we klaar!  Iedereen voor wie ondersteuning noodzakelijk is, krijgt ondersteuning.
Vanuit die gedachte geven we uitvoering aan de verantwoordelijkheid die we hebben voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning.

Deze tijdelijke functie Klantmanager Hulpmiddelen en voorzieningen is een onderdeel van het uitvoeringsteam van de keten Maatschappelijke Ondersteuning die o.a. zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen.  
Binnen het uitvoeringsteam onderscheiden we klantmanagers met 3 verschillende aandachtsgebieden, namelijk beschermd wonen, begeleiding/dagbesteding en hulpmiddelen/voorzieningen.  
In het totaal zijn er zo’n 60 klantmanagers Wmo aan de slag met elkaar! 
 
De uitvoering van de Wmo in Breda hebben we verdeeld in 4 teams
(werkgebieden), kwadranten genoemd. Iedere klantmanager is dus verbonden aan een eigen kwadrant, waarin tussen de 8-15 collega’s werkzaam zijn. Er is veel vrijheid maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk te verzetten.  
De onderlinge lijntjes tussen de teams van management-beleid-kwaliteit-contractmanagement-zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. We werken samen aan de dienstverlening in Breda waarbij vertrouwen de basis is! 
We zijn in verband met toegenomen werkzaamheden zoeken we ter ondersteuning tijdelijke nieuwe collega’s die samen met ons de schouders er onder willen zetten.
Lees meer over de gemeente Breda op https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
 Er zijn vele meldingen van inwoners met een ondersteuningsvraag te wachten. We willen deze zo goed en snel mogelijk op kunnen pakken. Daar zoeken we extra aanpakkers voor.
Dit is wat ons betreft een klantmanager met specifieke kennis en aandacht voor hulpmiddelen (rolstoelen, woningaanpassingen), voorzieningen (vervoersvoorzieningen) en hulp bij het huishouden waarmee klanten met de vraag naar een maatwerkvoorziening ondersteund kunnen worden. Zodat de meldingen spoedig en vakkundig behandeld gaan worden en daarmee de (kwetsbare) inwoners ondersteund zijn.


 Je  voert het gesprek met klanten die problemen ervaren op een van de levensdomeinen en weet aan te sluiten bij de klant zodat ook de vraag achter de vraag naar boven gehaald kan worden.  Dit kunnen bijvoorbeeld problemen zijn op het gebied van verplaatsen binnen of buitenshuis, het gebruik van de woning of het voeren van het huishouden als gevolg van beperkingen die iemand ondervindt. Hiervoor is het belangrijk dat je in staat bent fysieke beperkingen te vertalen naar een eventuele noodzaak voor een voorziening.

In de zoektocht met de klant naar een passende oplossing voor de ondersteuningsvraag maak je gebruik van je specifieke (ergonomische) deskundigheid, creativiteit en je organisatievermogen. Ook andere problemen kunnen ervaren worden en dienen te worden meegenomen in een totaalplan. Uiteindelijk stel je vast welke voorzieningen noodzakelijk zijn en vanuit de Wmo verstrekt zullen worden.
Voorzieningen kunnen zowel in Zorg in natura als in een Pgb verstrekt worden.

Je doet veel zelfstandig, maar je werkt ook nauw samen met collega’s binnen het wijkteam, alsmede partijen uit het voorliggend veld (o.a. maatschappelijk werk) en met aanbieders van Wmo-diensten en voorzieningen. De klantmanager betrekt uiteraard daar waar naar nodig andere gemeentelijke professionals op het terrein van Wmo, werk en inkomen, schulden, jeugd etc.

Dit alles wordt door jou verwerkt in het systeem Suite en/of Wiz portaal waarmee je de realisatie van voorzieningen in gang zet en kunt monitoren.
 Wij zijn op zoek naar iemand met een stevige persoonlijkheid, die in staat is om situaties goed te doorgronden en met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid.

Je bent een aanpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog en  daarnaast goed in verbinding kan blijven met anderen. Goede vaardigheden in communicatie en gespreksvoering zijn daarbij een must.
Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omver duwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.

We willen het team verder versterken met kennis en expertise.
Daarom zijn we op zoek naar ervaren collega met:

Opleiding/ervaring

  • Afgeronde relevante HBO opleiding is een must;
  • Paramedische opleiding; zoals ergotherapie, fysiotherapie, bewegingswetenschappen etc. heeft de voorkeur;
  • Gelijksoortige werkervaring als in de functie gevraagd is een pre.


Aantoonbare affiniteit/kennis:

  • Met de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning;
  • Kennis van het Sociaal domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen);
  • Affiniteit/ervaring met de ergonomische en bouwkundige kant (i.v.m. de woonvoorzieningen) van voorzieningen;
  • Juridische context van de Wmo.


Gewenst persoonlijk profiel, de ideale kandidaat is:

  • Energiek
  • Analytisch
  • Besluitvaardig
  • Pro-actief
  • Flexibel
  • Verantwoordelijk
  • Verbindend


Naast je eigen caseload heb je ook een verantwoordelijkheid richting je collega’s. Samen kunnen en willen werken moet in je voorkeurshouding aanwezig zijn.

Herken jij jezelf hierin en ben jij degene die hier met passie invulling aan wil geven?
Dan ontmoeten we je graag en word jij misschien wel onze nieuwe collega!

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van • de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; • Juridische context van de Wmo. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als klantmanager/consulent Wmo. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • 4. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Energiek - Analytisch - Besluitvaardig - Pro-actief - Flexibel - Verantwoordelijk - Verbindend Op vrijdag 31 december is de ochtend en maandag 3 januari de middag, gereserveerd voor persoonlijke (digitale) gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.KeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (10 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (6 Punten)Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het verwerkingssysteem Suite. Dit blijkt uit CVKeuzemogelijkhedenKandidaat heeft ervaring met Suite (20 Punten)Kandidaat heeft geen ervaring met Suite (0 Punten)
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).KeuzemogelijkhedenHet cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten)Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten)Relevante referenties ontbreken (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de paramedische-sector in de richting van ergotherapie, fysiotherapie, bewegingswetenschappen, verpleegkunde. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.KeuzemogelijkhedenKandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding in de richting van ergotherapie, fysiotherapie, bewegingswetenschappen, verpleegkunde. (15 Punten)Kandidaat beschikt niet over een afgeronde HBO opleiding in de richting van ergotherapie, fysiotherapie, bewegingswetenschappen, verpleegkunde. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als klantmanager Wmo, waar de hulpmiddelen en voorzieningen een onderdeel van is. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenKandidaat heeft meer dan 2 jaar ervaring als klantmanager Wmo hulpmiddelen/voorzieningen. (20 Punten)Kandidaat heeft 1– 2 jaar ervaring als klantmanager Wmo hulpmiddelen/voorzieningen. (5 Punten)Kandidaat heeft minder dan 0-1 jaar ervaring als klantmanager Wmo hulpmiddelen/voorzieningen. (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox