Gemeente Breda

Klantmanager Wmo Huishoudelijke Ondersteuning

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Klantmanager Wmo Huishoudelijke Ondersteuning Ben jij een energieke doorpakker, goed in de dialoog met klanten en heb je kennis en affiniteit met huishoudelijke ondersteuning in het kader van de Wmo?

 We willen Bredanaars ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven functioneren en voluit mee te kunnen doen in de samenleving.
Lef en Liefde is het Centrale thema van Gemeente Breda. In Breda doen we het samen en kijken we naar elkaar om. Soms lukt het niet om zelf tot een oplossing te komen voor een probleem dat een inwoner ervaart in de zelfredzaamheid. Dan staan we klaar! Iedereen voor wie ondersteuning noodzakelijk is, krijgt ondersteuning.
Vanuit die gedachte geven we uitvoering aan de verantwoordelijkheid die we hebben voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning.

Deze tijdelijke functie Klantmanager Wmo, gericht op Huishoudelijke Ondersteuning is een onderdeel van het projectteam dat zich bezig houdt met het terugdringen van de achterstanden van de meldingen waarin gevraagd wordt om hulp bij het voeren van het huishouden.
Dit project team staat naast het brede uitvoeringsteam van de keten Maatschappelijke Ondersteuning.  
 
Er is veel vrijheid maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk te verzetten. De onderlinge lijntjes tussen de teams van management-beleid-kwaliteit-contractmanagement-zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. We werken samen aan de dienstverlening in Breda waarbij vertrouwen de basis is! 
We zijn in verband met toegenomen werkzaamheden zoeken we ter ondersteuning tijdelijke nieuwe collega’s die samen met ons de schouders er onder willen zetten.
Lees meer over de gemeente Breda op https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
 Er zijn vele meldingen van inwoners met een ondersteuningsvraag te wachten. We willen deze zo goed en snel mogelijk op kunnen pakken. Daar zoeken we extra aanpakkers voor.
Dit is wat ons betreft een klantmanager met specifieke kennis en aandacht voor hulp bij het huishouden waarmee klanten ondersteund kunnen worden. Hierdoor zullen de meldingen spoedig en vakkundig behandeld gaan worden en daarmee de (kwetsbare) inwoners ondersteund zijn.
 Je  voert het gesprek met klanten die problemen ervaren op het gebied van het voeren van het huishouden. Ze krijgen het op eigen kracht niet meer voor elkaar.

In de zoektocht met de klant naar een passende oplossing voor de ondersteuningsvraag maak je gebruik van je specifieke deskundigheid, creativiteit en je organisatievermogen. Ook andere problemen kunnen aan de orde komen en daarover stem je af met collega’s. Uiteindelijk stel je vast of en welke voorziening noodzakelijk is om vanuit de Wmo te verstrekken.
Voorzieningen kunnen zowel in Zorg in natura als in een Pgb verstrekt worden.

Je doet veel zelfstandig, maar je werkt ook nauw samen met collega’s binnen het wijkteam, alsmede partijen uit het voorliggend veld (o.a. maatschappelijk werk) en met aanbieders van Wmo-diensten en voorzieningen. De klantmanager betrekt uiteraard daar waar naar nodig andere gemeentelijke professionals op het terrein van Wmo, werk en inkomen, schulden, jeugd etc.

Dit alles wordt door jou verwerkt in het systeem Suite en/of Wiz portaal waarmee je de realisatie van voorzieningen in gang zet en kunt monitoren.
 Wij zijn op zoek naar iemand met een stevige persoonlijkheid, die in staat is om situaties goed te doorgronden en met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid.

Je bent een aanpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog en  daarnaast goed in verbinding kan blijven met anderen. Goede vaardigheden in communicatie en gespreksvoering zijn daarbij een must.
Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omver duwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.

We willen het team verder versterken met kennis en expertise.
Daarom zijn we op zoek naar een collega met:

Opleiding/ervaring

  • Afgeronde relevante HBO opleiding is een must;
  • Gelijksoortige werkervaring als in de functie gevraagd is een pre.


Aantoonbare affiniteit/kennis:

  • Met de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning;
  • Kennis van het Sociaal domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen);
  • Juridische context van de Wmo.


Gewenst persoonlijk profiel, de ideale kandidaat is:

  • Energiek
  • Analytisch
  • Besluitvaardig
  • Pro-actief
  • Flexibel
  • Verantwoordelijk
  • Verbindend


Naast je eigen caseload vanuit het project heb je ook een verantwoordelijkheid richting je collega’s. Samen kunnen en willen werken moet in je voorkeurshouding aanwezig zijn.

Herken jij jezelf hierin en ben jij degene die hier met passie invulling aan wil geven?
Dan ontmoeten we je graag en word jij misschien wel onze nieuwe collega!

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft kennis van • de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; • Juridische context van de Wmo. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenUw kandidaat heeft kennis van • de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; • Juridische context van de Wmo. (0 Punten)Uw kandidaat heeft kennis van • de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; • Juridische context van de Wmo. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenAkkoord (0 Punten)Niet akkoord (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • 7. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Analytisch - Besluitvaardig - Pro-actief - Flexibel - Verantwoordelijk Op vrijdagochtend 31 december 2021 en maandagmiddag 3 januari 2022, gereserveerd voor persoonlijke (digitale) gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.KeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (20 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (6 Punten)Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft ervaring als klantmanager/consulent Wmo. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft ervaring met SuiteKeuzemogelijkhedenKandidaat heeft ervaring met Suite (10 Punten)Kandidaat heeft geen ervaring met Suite (0 Punten)
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).KeuzemogelijkhedenHet cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten)Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten)Relevante referenties ontbreken (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft ervaring met een Wmo-achterstand project. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenUw kandidaat heeft ervaring met een Wmo-achterstand project (10 Punten)Uw kandidaat heeft geen ervaring met een Wmo-achterstand project (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft een afgeronde training/opleiding als Wmo-consulentervaring . Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenUw kandidaat heeft een afgeronde training/opleiding als Wmo-consulentervaring (10 Punten)Uw kandidaat heeft geen afgeronde training/opleiding als Wmo-consulentervaring (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft ervaring als (junior) klantmanager. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenKandidaat heeft meer dan 6 maanden ervaring als (junior) klantmanager hulpmiddelen (20 Punten)Kandidaat heeft [aantal] 2-6 maanden ervaring als (junior) klantmanager hulpmiddelen (5 Punten)Kandidaat heeft minder geen ervaring als (junior) klantmanager hulpmiddelen (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox