Gemeente Breda

Klantmanager Wmo Begeleiding

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

 

We willen Bredanaars ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven functioneren en voluit mee te kunnen doen. Lef en Liefde is het Centrale thema van Gemeente Breda. Iedereen die zorg/ondersteuning nodig heeft, krijgt zorg/ondersteuning. Vanuit die gedachte geven we uitvoering aan de verantwoordelijkheid die we hebben voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning binnen de Gemeente Breda.

In dit geval zijn we op zoek naar een tijdelijke collega met specifieke kennis en aandacht voor begeleiding en zinvolle daginvulling waarmee klanten met de vraag naar een maatwerkvoorziening ondersteund kunnen worden.
Je zet je schouders eronder en helpt om de werkvoorraad stevig aan te pakken.

Je neemt meldingen in behandeling en voert daarvoor gesprekken met inwoners van Breda die beperkingen ondervinden ervaren op één of meerdere levensdomeinen. Daarbij werk je nauw samen met collega’s zowel intern (collega’s van Werk en Inkomen, Schuldhulpverlening, Jeugd etc.) als met partijen uit het voorliggend veld (bijv. maatschappelijk werk) en aanbieders van Wmo zorg.

In de zoektocht met de klant naar een passende oplossing voor de ondersteuningsvraag maak je gebruik van je specifieke deskundigheid, creativiteit en je organisatievermogen.
Ook andere problemen kunnen ervaren worden en dienen te worden meegenomen in een totaalplan.

Je maakt afspraken en een plan met de klant en andere partijen over benodigde ondersteuning. Bij het toekennen van een maatwerkvoorziening stuurt je op het proces en monitort de resultaten. Diensten kunnen zowel in Zorg in natura als in een Pgb verstrekt worden en gaat in overleg tussen jou en de klant.

Uiteindelijk stel je vast welke diensten noodzakelijk zijn en verstrekt zullen worden.

Dit alles wordt door jou administratief verwerkt in het systeem Suite en/of WiZ portaal waarmee je de realisatie van diensten in gang zet en kunt monitoren.

Wij zijn op zoek naar iemand met een stevige persoonlijkheid, die in staat is om situaties goed te doorgronden en met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid.

Je bent een doorpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog en in verbinding kan blijven met anderen. Goede vaardigheden in communicatie en gespreksvoering zijn daarbij een must.
Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omver duwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.

We willen het team verder versterken met kennis en expertise.
Daarom zijn we  op zoek naar ervaren tijdelijke collega met:

Opleiding/ervaring * Afgeronde HBO opleiding; * Gelijksoortige werkervaring (min. 2 jaar) als in de functie gevraagd.

Aantoonbare affiniteit/kennis: * Met de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; * Kennis van het Sociaal domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen); * Affiniteit/ervaring met de diensten begeleiding en zinvolle daginvulling; * Juridische context van de Wmo. * Ervaring met werken in Suite/WiZ

Gewenst persoonlijk profiel: * Stevige persoonlijkheid * Flexibel * Doorzettingsvermogen * Aanpakker * Resultaatgericht * Eigenaarschap * Inlevingsvermogen

Naast je eigen caseload heb je ook een verantwoordelijkheid richting je collega’s. Samen kunnen en willen werken moet in je voorkeurshouding aanwezig zijn.

Herken jij jezelf hierin en ben jij degene die hier met passie invulling aan wil geven?
Dan ontmoeten we je graag en word jij misschien wel onze tijdelijke nieuwe collega!

|

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft Aantoonbare affiniteit/kennis: - Met de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; - Kennis van het Sociaal domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen); - Affiniteit/ervaring met de diensten begeleiding en zinvolle daginvulling; - Juridische context van de Wmo. - Ervaring met werken in Suite/WiZ Dit moet blijken uit het cv.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Uw kandidaat heeft gelijksoortige werkervaring (min. 2 jaar) als in de functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Stevige persoonlijkheid - Flexibel - Doorzettingsvermogen - Aanpakker - Resultaatgericht - Eigenaarschap - Inlevingsvermogen
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft ervaring binnen de sector zorg en welzijn. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding richting sociaal of paramedisch. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox