Gemeente Breda
geen max tarief
Noord-Brabant
36 uur per week
01 juli 2021
31 december 2021
We willen Bredanaars ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven functioneren en voluit mee te kunnen doen. Lef en Liefde is het Centrale thema van Gemeente Breda. Iedereen die zorg/ondersteuning nodig heeft, krijgt zorg/ondersteuning. Vanuit die gedachte geven we uitvoering aan de verantwoordelijkheid die we hebben voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning binnen de Gemeente Breda.
In dit geval zijn we op zoek naar een tijdelijke collega met specifieke kennis en aandacht voor begeleiding en zinvolle daginvulling waarmee klanten met de vraag naar een maatwerkvoorziening ondersteund kunnen worden.
Je zet je schouders eronder en helpt om de werkvoorraad stevig aan te pakken.
Je neemt meldingen in behandeling en voert daarvoor gesprekken met inwoners van Breda die beperkingen ondervinden ervaren op één of meerdere levensdomeinen. Daarbij werk je nauw samen met collega’s zowel intern (collega’s van Werk en Inkomen, Schuldhulpverlening, Jeugd etc.) als met partijen uit het voorliggend veld (bijv. maatschappelijk werk) en aanbieders van Wmo zorg.
In de zoektocht met de klant naar een passende oplossing voor de ondersteuningsvraag maak je gebruik van je specifieke deskundigheid, creativiteit en je organisatievermogen.
Ook andere problemen kunnen ervaren worden en dienen te worden meegenomen in een totaalplan.
Je maakt afspraken en een plan met de klant en andere partijen over benodigde ondersteuning. Bij het toekennen van een maatwerkvoorziening stuurt je op het proces en monitort de resultaten. Diensten kunnen zowel in Zorg in natura als in een Pgb verstrekt worden en gaat in overleg tussen jou en de klant.
Uiteindelijk stel je vast welke diensten noodzakelijk zijn en verstrekt zullen worden.
Dit alles wordt door jou administratief verwerkt in het systeem Suite en/of WiZ portaal waarmee je de realisatie van diensten in gang zet en kunt monitoren.
Wij zijn op zoek naar iemand met een stevige persoonlijkheid, die in staat is om situaties goed te doorgronden en met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid.
Je bent een doorpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog en in verbinding kan blijven met anderen. Goede vaardigheden in communicatie en gespreksvoering zijn daarbij een must.
Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omver duwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.
We willen het team verder versterken met kennis en expertise.
Daarom zijn we op zoek naar ervaren tijdelijke collega met:
Opleiding/ervaring * Afgeronde HBO opleiding; * Gelijksoortige werkervaring (min. 2 jaar) als in de functie gevraagd.
Aantoonbare affiniteit/kennis: * Met de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning; * Kennis van het Sociaal domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen); * Affiniteit/ervaring met de diensten begeleiding en zinvolle daginvulling; * Juridische context van de Wmo. * Ervaring met werken in Suite/WiZ
Gewenst persoonlijk profiel: * Stevige persoonlijkheid * Flexibel * Doorzettingsvermogen * Aanpakker * Resultaatgericht * Eigenaarschap * Inlevingsvermogen
Naast je eigen caseload heb je ook een verantwoordelijkheid richting je collega’s. Samen kunnen en willen werken moet in je voorkeurshouding aanwezig zijn.
Herken jij jezelf hierin en ben jij degene die hier met passie invulling aan wil geven?
Dan ontmoeten we je graag en word jij misschien wel onze tijdelijke nieuwe collega!
|
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox