Gemeente Opsterland

Klantmanager Werk en Inkomen met specialisatie Loonkostensubsidie

Gemeente Opsterland

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Als klantmanager werk en inkomen met specialisatie Loonkostensubsidie begeleid je inwoners die niet op eigen kracht (betaald) werk kunnen vinden. Je ziet het als een uitdaging om hen te motiveren, te begeleiden zodat zij uitgeplaatst kunnen worden. Je werkt op basis van vertrouwen in de klant gekoppeld aan een doelmatige uitvoering. Hierbij werk je samen met je collega’s binnen het Sociaal Domein en met externe partners. Je bent generalist met als specialisatie LKS.

Verantwoordelijkheden

Als Klantmanager werk en inkomen met specialisatie Loonkostensubsidie heb je kennis op het gebied van de Participatiewet, IOAW, voorliggende voorzieningen en re-integratie.

In je werk ben je creatief en resultaatgericht en ondersteun je, buiten je eigen taken om, je collega’s Klantmanager Werk bij de dagelijkse werkzaamheden.

Daarnaast wordt  integraal samengewerkt met de collega’s van het Gebiedsteam voor onder meer advies en ondersteuning, zorg, (schuld)hulpverlening en begeleiding.

  • Je beheert een eigen LKS-caseload;
  • Je maakt deel uit van het team, waar nieuwe klanten op hun rechten en verplichtingen op het gebied van werk en inkomen worden gewezen;
  • Je motiveert en begeleidt jouw klantgroep in hun gehele traject gericht op werk, participatie en waar dat nodig is toeleiding naar zorg;
  • Contacten met werkgevers: Informeren van werkgevers over de voorwaarden en regels rondom loonkostensubsidie.
  • Uitvoering van Loonkostensubsidie; behandelen van de aanvragen op het terrein van de Loonkostensubsidie. In dit kader verzorgen van het vraaggestuurde gesprek, informatie, rapportage en advisering, loonwaarde metingen, en het opstellen van beschikkingen en besluitvorming rondom maatwerk en ondersteunende middelen.
  • Je stelt voor al je klanten een op maat gesneden plan van aanpak/trajectplan op, gebaseerd op de participatieladder, die de leidraad is voor het soort traject dat wordt doorlopen;
  • Je faciliteert, begeleidt en bewaakt de activiteiten en trajecten die voortkomen uit het plan van aanpak;
  • Je legt  zelfstandig maatregelen op die passen binnen de verordeningen die de gemeente Opsterland hanteert;
  • Je zorgt voor een accurate administratie in de daarvoor bestemde systemen;
  • Je werkt op lokaal en regionaal  niveau samen met functionarissen van externe partijen: denk hierbij aan re-integratiebureaus, werkgevers, etc.; 
  • Je vertegenwoordigt het standpunt van de organisatie en behartigt haar belangen in in- en externe overleggen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 27 juni 2022 tot en met 28 oktober 2022 voor minimaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • minimaal 3 jaar recente aantoonbare werkervaring
  • Relevante HBO opleiding
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • ruime kennis van de Participatiewet, Loonkostensubsidie en voorliggende voorzieningen
  • Ervaring met Civision samenleving, WBS en Sonar
  • Ervaring met Dariuz loonwaardemetingen is een pré

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox