Samenwerking De Liemers

Klantmanager Werk en activering

Samenwerking De Liemers

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De organisatie RSD de Liemers

Samen met het Regionaal ICT en Inkoopdienstencentrum (RID) vormt RSD de Liemers de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking de Liemers (met in totaal ongeveer 115 medewerkers). De RSD is voor de gemeenten Duiven, Westervoort en Zevenaar de dienstverleningsorganisatie voor werk en inkomen. Bij de RSD werken ongeveer 80 medewerkers. De RSD is gevestigd in de Turmac Cultuurfabriek in Zevenaar.

De RSD is een netwerkorganisatie die wendbaar anticipeert op veranderende vragen vanuit politiek en samenleving. Samen met ketenpartners werken we creatief aan maximale participatiekansen voor  klanten en aan de rechtmatige verstrekking van een uitkering. We zoeken samen met de inwoners naar een aantrekkelijk perspectief en doen een beroep op zelfstandigheid en eigen kracht. We houden rekening met het denk- en doe vermogen van onze klanten.

De RSD hecht waarde aan vakmanschap en investeert hierin. We dragen actief bij aan landelijke ontwikkelingen rond vakmanschap van DIVOSA en SAM.


Verantwoordelijkheden

Als klantmanager Werk en Activering ben je verantwoordelijk voor een caseload van ongeveer 75-95 klanten, variërend van trede 2b t/m trede 6. De klanten in jouw coaseload zijn of traject-fit of werk-fit. 

Je kent je klant en je volgt de ontwikkelingen van je klant nauwgezet. Je stuurt waar nodig bij en je rapporteert beknopt en zorgvuldig.  Je hebt begrip voor de achtergrond van de klant, maar je kijkt vooral vooruit. Jouw relatie met de klant is betrokken én zakelijk. Je bent gericht op je doel: bemiddeling naar werk en uitstroom uit de uitkering.
Je werkt methodisch en planmatig. Jouw uitgangspunten zijn vertrouwen en ‘afspraak is afspraak’. 

Verder voer je de volgende werkzaamheden uit:

Klant is trajectfit (trede 2b-4)

  • Deze klanten hebben een overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt en het is jouw taak om deze klanten werk-fit te maken. Dat betekent onder meer dat de klant een reëel beeld heeft van zijn kansen op de arbeidsmarkt, beschikt over een up-to-date CV, kan netwerken en zichzelf aan werkgevers kan presenteren.
  • Samen met je klant stel je een plan van aanpak op. Jij voert de regie en bewaakt de voortgang van het plan.
  • Je plaatst klanten op re-integratie trajecten of/en werkervaringsplaatsen en biedt begeleiding op maat. Je weet wat je klanten beweegt en toont begrip voor hun situatie. Je activeert, motiveert en stimuleert.
  • Jouw uitgangspunten zijn vertrouwen en ‘afspraak is afspraak’.  Je bent alert op fraudesignalen en als een klant zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, schroomt je niet om een maatregel op te leggen.
  • Je let scherp op signalen of er misschien sprake is van een arbeidsbeperking. In dat geval zorg je voor aanmelding bij het doelgroepenregister.

Klant is werkfit (trede 5-6)

Voor deze klant geldt dat er geen grote belemmeringen zijn om de klant meteen naar beschikbaar betaald werk te bemiddelen; de klant is gemotiveerd om te gaan werken. Een werkfitte klant heeft recente werkervaring opgedaan (betaald of onbetaald), heeft een compleet overzichtelijk CV en een goede diagnose (ZinZiz training) en duidelijke bemiddelingsprofiel incl. advies over nazorg (bijv. Jobcoaching).

De taken die je nu uitvoert zijn:

  • Samen met de accountmanagers van Werkgever Service Punt (WSP) midden-Gelderland ga jij op zoek naar de beste match.
  • Je blijft, ook nadat de klant is uitgestroomd, bij de klant betrokken. Daardoor voorkom je vroegtijdige uitval van de klant.
  • Klanten met een registratie in het landelijk doelgroepregister blijven na beëindiging van de uitkering van de RSD afhankelijk voor loonkostensubsidie en / of jobcoaching. Deze klant blijf jij volgen. Daardoor kun jij, nog voor de beëindiging van een contract, deze klant snel weer oppakken en opnieuw bemiddelen. 
  • Je overlegt met de jobcoach.
  • Je zorgt steeds voor een accurate verslaglegging in S4SD.
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U heeft brede kennis van het sociaal domein, de sociale kaart en re-integratie instrumenten alsmede kennis van relevante wet- en regelgeving (participatiewet). Toon dit aan in uw CV of een beschrijving.
  • U heeft minimaal 3 jaar ervaring als klantmanager bij een sociale dienst. Toon dit aan in uw CV of een beschrijving. Geef contactgegevens op van 2 opdrachtgevers die wij kunnen benaderen voor referenties.
  • U beschikt aantoonbaar over een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO niveau. Benoem de naam van de opleiding en het afstudeerjaar. De kandidaat die geplaatst wordt zal worden gevraagd een kopie van dit diploma te overleggen.
  • U heeft minimaal 3 jaar ervaring met het systeem Suite4sociaaldomein (S4SD). Toon dit aan in uw CV of een beschrijving.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Externe beschrijft 1 casus waarin hij/zij laat zien wat hij heeft gedaan om een klant te activeren en te laten participeren. Hieruit blijkt dat de externe: - een goede netwerker is die actief bouwt aan een netwerk en goede contacten onderhoudt met ketenpartners - Iemand is die gedreven is en creatief naar mogelijkheden zoekt - een gestructureerde werkwijze toepast, die gemakkelijk overzicht houdt, goed kan plannen en organiseren en beknopt en effectief rapporteert. - doortastend en nieuwsgierig is De mate waarin dit naar voren komt uit uw casus wordt gescoord met 5 punten wanneer alle genoemde elementen duidelijk naar voren komen. 3 punten wanneer genoemde elementen deels naar voren komen. 0 punten wanneer genoemde elementen niet of nauwelijks naar voren komen.
  • Externe beschrijft 1 casus waarin hij/zij laat zien wat hij heeft gedaan om een klant te activeren en te laten participeren. Hieruit blijkt dat de externe: • gericht is op resultaat (duurzame uitstroom) • een pro-actieve en sociaal vaardige collega is • bekend is met het integratieve gedragsmodel (IGM) en dit toepast bij het inzetten van instrumenten De mate waarin dit naar voren komt uit uw casus wordt gescoord met 5 punten wanneer alle genoemde elementen duidelijk naar voren komen. 3 punten wanneer genoemde elementen deels naar voren komen. 0 punten wanneer genoemde elementen niet of nauwelijks naar voren komen.
  • Een lidmaatschap van SAM (de Beroepsvereniging voor uitvoerders in het publieke sociale domein) is een pré. Externe beschikt wel over lidmaatschap scoort 5 punten Externe beschikt niet over lidmaatschap scoort 0 punten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox