Werkplein Hart van West-Brabant
geen max tarief
Noord-Brabant
32 uur per week
15 april 2022
31 augustus 2022
De maatschappij is continue aan het veranderen. We zijn op weg naar een participatie- en netwerkmaatschappij. Ook voor het Werkplein betekent dit een ontwikkeling, naar een Werkplein met HART voor de inwoners van West-Brabant.
Wil jij onderdeel zijn van een organisatie die de mens centraal stelt en breder kijkt dan alleen naar de uitvoering van de Participatiewet? We verdiepen ons in de persoonlijke situatie van inwoners, ondersteunen bij werk en inkomen en brengen ze waar nodig in contact met onze partners in het sociale domein. Wil jij je steentje bijdragen aan deze ontwikkelingen?
Het Werkplein Hart van West-Brabant is op zoek naar meerdere:
Klantmanagers Werk
(24 tot 36 uur per week)
Het betreft hier tijdelijke functies tot 1 september 2022 met kans op verlenging. Je werkt vanuit onze locaties in Etten-Leur en Roosendaal.
Jouw uitdaging
De Klantmanager Werk heeft als doel onze inwoners te activeren, te laten participeren of te bemiddelen naar werk. Je beheert je eigen caseload en stelt voor je kandidaten trajectplannen op, welke je ook monitort. Deze plannen kunnen gericht zijn op bemiddeling naar werk, het verkleinen van de afstand tot de arbeidsmarkt, maar ook op het doorverwijzen naar het juiste zorgtraject. Onze ambitie is om gericht individueel maatwerk te leveren toegespitst op de doelgroep. Je werkt nauw samen in een team van collega klantmanagers. Met hen werk je samen aan de gezamenlijke doelen.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Jouw werkdag als Klantmanager Werk is afwisselend en uitdagend! Je begint de dag met een overleg met je directe collega’s. Hierin is ruimte voor casuïstiekbespreking en er worden ontwikkelingen binnen de organisatie besproken. Na dit overleg heb je een afspraak met een nieuwe kandidaat, in dit brede gesprek breng je de situatie op verschillende leefgebieden in beeld om zo een eerste inschatting te kunnen maken van wat deze kandidaat nodig heeft en op welk traject of bij welke werkgever deze kandidaat zou kunnen passen.
Na deze afspraak is het tijd voor een aantal evaluaties van lopende trajecten en plaatsingen. Dit kunnen leerwerktrajecten maar ook voortgangsgesprekken met inwoners die recent zijn gestart in een nieuwe baan. In deze evaluaties stuur je bij waar nodig en maak je direct een vervolgafspraak. Na de lunch heb je een afspraak met een andere dedicated klantmanager waarin je afstemt of een inwoner jobready is en waarin je samen bekijkt bij welke werkgevers er mogelijkheden zijn voor deze inwoner. Na deze afspraak zorg je ervoor dat je nog voldoende tijd beschikbaar hebt om jouw administratie zorgvuldig op orde te brengen.
Wat vragen wij van je in algemene zin?
• Je hebt een HBO werk- en denkniveau.
• Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
• Je hebt een duidelijk motivatie voor deze vacature én voor het werken bij onze organisatie.
• Je bent op korte termijn beschikbaar voor 24 tot 36 uur per week.
Wat vragen wij van je in specifieke zin?
• Je hebt al enkele jaren werkervaring in een vergelijkbare positie.
• Je hebt ervaring en affiniteit met de verschillende doelgroepen die vallen onder de Participatiewet.
• Je hebt actuele kennis van de Participatiewet, ervaring met Suite/GWS is een pré.
• Je zoekt actief de samenwerking op met collega’s en netwerkpartners.
• Je bent een aanpakker, flexibel en wendbaar.
• Je weet je weg te vinden in een relatief grote organisatie.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox