gemeente Oosterhout
max €75 per uur
Noord-Brabant
36 uur per week
17 juli 2023
15 januari 2024
Wat je misschien niet verwacht
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Met 55.200 inwoners en 450 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.
Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!
Het werk
Als klantmanager ben je verantwoordelijk voor je eigen caseload binnen de participatiewet waarbij je je richt op het laten uitstromen van uitkeringsgerechtigden naar werk of participatie als dit het hoogst haalbare is. Je beoordeelt per uitkeringsgerechtigde wat de afstand tot de arbeidsmarkt is, welke uitstroommogelijkheden er zijn en zet eventueel re-integratietrajecten in. Als dit laatste niet kan door specifieke problemen verwijs je door naar diverse instellingen.
Je denkt vanuit mogelijkheden met als doel het vergroten van de zelfstandigheid van burgers. Dat je iemand kunt aanspreken op gedrag en houding hoort daar ook bij. Dat vraagt een open persoonlijkheid en zeer goede coachende vaardigheden. Tegelijkertijd heb je een scherp oog voor kwaliteit.
Administratieve taken horen ook bij je werkzaamheden, zoals het opstellen van een plan van aanpak, het registreren van contactmomenten en het behandelen van aanvragen betreffende re-integratiekosten zoals loonkostensubsidie en begeleiding. Je hebt persoonlijk contact met cliënten, werkt nauw samen met ons werkgeversservicepunt en hebt contact met regionale werkgevers.
Je bent een teamplayer die handig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt. Je bent een echte pragmaticus. Je bent oplossingsgericht, creatief en houdt overzicht. Je werkt graag in een hectische omgeving en houdt het hoofd koel. Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden. Je neemt zelf verantwoordelijkheid voor je werk en het teambelang en toont je betrokken.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox