gemeente Nijkerk

Klantmanager Werk

gemeente Nijkerk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

Opdracht
Nijkerk zoekt een klantmanager werk die het een sport vindt om inwoners te begeleiden naar de arbeidsmarkt. Wat doe je hiervoor?

  • Je stelt concrete trajectplannen op voor klanten uit de Participatiewet en de IOAW.
  • Je begeleidt klanten in hun ontwikkeling naar een betaalde baan (o.a. door gesprekken/ trainingen en werk met behoud van uitkering).
  • Je begeleidt klanten bij hun participatie in de samenleving, als betaald werk niet aan de orde is
  • Je begeleidt klanten met verschillende (culturele) achtergronden, waaronder cliënten van de doelgroep indicatie banenafspraak en LKS en statushouders. Daarnaast ben je breed inzetbaar voor andere doelgroepen indien noodzakelijk.
  • Je verwerkt de gegevens in het Participatiedossier in de Suite en verzorgt de noodzakelijke rapportages en beschikkingen. Je werkt nauw samen met de klantmanager Inkomen en onze Job-Hunters
  • Indien nodig werk je samen met onze handhaver
  • Je signaleert maatregelwaardig gedrag van de klant en legt een maatregel op als dat nodig is
  • Je levert informatie over de wetgeving en re-integratie instrumenten aan klanten, werkgevers en ketenpartners.
  • Je bent in staat om een training of groepsbijeenkomsten te verzorgen met betrekking tot re-integratie aan uitkeringsgerechtigden

Competenties

Specifiek voor deze opdracht is het van belang dat je affiniteit hebt met de doelgroep die je moet bemiddelen naar werk en dat je creatief bent in het motiveren van bijstandsgerechtigden. Je toont een hands-on mentaliteit wat zich uit in het actief organiseren, ontwikkelen en borgen van taken.  Zelfstandig vind je je weg, tegelijk weet je ook wanneer het nodig is om aandachtspunten te signaleren of om hulp te vragen

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als een klantmanager Werk bij of in opdracht van een overheidsorganisatie
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 6 maanden (minimaal 1040 gewerkte uren) kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als een klantmanager Werk bij of in opdracht van een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet
  • Aantoonbare werkervaring met doelgroepers (mensen die vallen onder de banenafspraak)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox