gemeente Waterland

Klantmanager Werk

gemeente Waterland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Opdracht
De gemeente Waterland is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet.

In de Participatiewet zijn de Wet sociale werkvoorziening (Wsw), een deel van de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wajong) en de Wet werk en bijstand (WWB) samengevoegd. De primaire doelstelling van de Participatiewet is een zo groot mogelijk deel van de bevolking laten participeren in de samenleving. De gemeente Waterland wil dit realiseren door het activeren van kandidaten met als doel het bevorderen van de zelfredzaamheid van haar inwoners.

Deze opdracht richt zich specifiek op de vluchtelingen uit Oekraïne. Per 1 februari jl. is de wet veranderd: zodra er binnen een gezin inkomen is, vervalt het leefgeld voor het hele gezin. Daardoor neemt het aantal klanten voor hulp bij participatie in de samenleving snel toe.

In de functie van Klantmanager Werk ben je verantwoordelijk voor een eigen caseload. Je zorgt er voor dat je goed bemiddelbare vluchtelingen uit Oekraïne laat instromen naar werk of werkervaringsplaatsen. Je laat je niet leiden door belemmeringen, maar je ziet mogelijkheden. Je benut de ontwikkelingsmogelijkheden van een kandidaat en daagt ze uit. Dat doe je door activerings-/begeleidingstrajecten op te zetten, kandidaten te motiveren en op diverse manieren de zelfredzaamheid van kandidaten te vergroten. Je bent de spil in de contacten met het lokale bedrijfsleven, de buurthuizen, vrijwilligersorganisaties en stichtingen.

Taken

  • Het voeren van intakegesprekken, waarbij de insteek van dat gesprek gericht is op werk.
  • Als werken nog niet mogelijk is, dan proberen de afstand tot de arbeidsmarkt zo veel mogelijk te verkleinen.
  • Het beoordelen van acties die de klant moet uitvoeren om uit te stromen naar werk.
  • Het opstellen van Plannen van Aanpak.
  • Het voeren van regie en het monitoren van trajecten.
  • Het opleggen van maatregelen, indien nodig.

 

Competentie
In Waterland zijn onze kernwaarden lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid. Voor deze functie komt daar de competenties resultaatgerichtheid, pro-activiteit, pragmatisme en flexibiliteit bij.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Aantoonbare werkervaring als Klantmanager Werk of Re-integratiecoach binnen een gemeente.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiele telefoon.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Klantmanager Werk of Re-integratiecoach binnen een gemeente.
  • Aantoonbare affiniteit met de specifieke doelgroep vluchtelingen Oekraïne.
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox