Gemeente Oldenzaal

Klantmanager Werk

Gemeente Oldenzaal

De opdracht­omschrijving

Doel functie
De klantmanager werk ondersteunt en motiveert cliënten bij het vinden van een passende werkplek, teneinde minder mensen een beroep te laten doen op een uitkering.

Taken

  • Beheer en verantwoording eigen caseload
  • Individuele gesprekken voeren met cliënten met als doel het vinden van een passende werkplek, waarbij maatwerk wordt geleverd
  • Het voeren van een intakegesprek met de cliënt samen met de inkomensconsulent en een poortwachtersfunctie (werk gaat boven uitkering) toepassen
  • Een brede diagnose vaststellen van cliënt op diverse leefgebieden (werk, inkomen, zorg en jeugd enz.)
  • Het opstellen van een plan van aanpak, waarbij een traject wordt ingezet gericht op het vergroten van de arbeidskansen
  • Verantwoordelijk voor het leggen en onderhouden van contacten met cliënten, werkgevers, het werkgeversteam vanuit de gemeente, arbeidsdeskundige, externe partijen en betrokken hulpverleners
  • Het opstellen van rapportages, beschikkingen en het verrichten van diverse administratieve handelingen in verschillende systemen
  • Samen met het werkgeversteam vanuit de gemeente op zoek gaan naar een passende werkplek voor cliënten. Dit geldt ook voor cliënten met een verminderde loonwaarde.
  • Integraal samenwerken met team WMO en Jeugd om één plan te kunnen uitvoeren
  • Werkplekken van cliënten bezoeken om inzicht te krijgen in het functioneren van cliënt. Evaluatiegesprekken voeren en de uitkomsten hiervan meenemen in de vervolgontwikkeling van cliënt.
  • Overleggen bijwonen en een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de eigen werkzaamheden.
  • Deelname aan tijdelijke projecten
  • Deelname aan MDO (multidisciplinair overleg)
  • Ondersteunen bij bezwaar & beroep
  • Uitvoeren loonkostensubsidieregeling en nieuw beschut. Klantmanager is de spil in het hele traject van de loonkostensubsidietraject van aanvraag tot en met toekenning en begeleiding van zowel cliënt als werkgever. Ook de samenwerking met de arbeidsdeskundige vormt hierbij een belangrijk onderdeel.
  • Wanneer een cliënt ziek uit dienst treedt bij een dienstverband voor onbepaalde tijd, is klantmanager verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet Verbetering Poortwachter.
  • Beoordelen en opleggen van een maatregel. Hierbij moet klantmanager een onafhankelijke weging maken en de zienswijze van de cliënt en eventueel derde partij hierin meenemen.
  • Regiefunctie ten aanzien van de caseload en lopende trajecten en plaatsingen. De regiefunctie betekent ook eindverantwoordelijkheid voor beslissingen/problemen ten aanzien van een lopend traject of plaatsing.

 


Competenties

  • Communicatief                                                  -  Netwerken
  • Klantgerichtheid                                                 -  Motiverende vaardigheden
  • Coachen                                                             -  Plannen en organiseren
  • Inlevingsvermogen
  • Besluitvaardigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Initiatief nemen
  • Samenwerken
  • Professionele beroepshouding


 

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar ervaring als klantmanager bij een gemeente
  • Kennis van en ervaring met Suite4Wiz
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief - Klantgerichtheid - Coachen - Inlevingsvermogen - Besluitvaardigheid - Resultaatgerichtheid - Initiatief nemen - Samenwerken - Professionele beroepshouding - Plannen en organiseren - Netwerken - Motiverende vaardigheden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox