Uitvoeringsorganisatie BBS

Klantmanager Inkomen

Uitvoeringsorganisatie BBS

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht
Als Klantmanager Inkomen maak je deel uit van een team van 10 personen, dat verantwoordelijk is voor Werk & Inkomen voor zo’n 350 bijstandsgerechtigden uit Baarn. De teams voeren de Participatiewet uit voor zowel doelmatigheid als rechtmatigheid. Als klantmanager Inkomen krijg je taken als:  

  • Intakegesprek voeren met nieuwe klanten in samenwerking met de klantmanager Werk;
  • Aanvragen behandelen van klanten en niet-uitkeringsgerechtigden;
  • Met collega’s sparren over aanpak van begeleiding en aanvraag;
  • Begeleiden van klanten die altijd van hun uitkering afhankelijk zullen blijven;
  • In projecten meedenken over optimale werkprocessen en -afspraken;
  • Met partijen, zoals het lokaal team Baarn en Vluchtelingenwerk samenwerken aan een integrale aanpak;
  • Rapportages en beschikkingen maken in ons klantenvolgsysteem.

Competenties

-      kwaliteitsgericht

-      klantgericht

-      goede mondelinge- en schriftelijke communicatie

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Participatiewet
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeentelijke organisatie
  • Detavast constructie: de kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als klantmanager Inkomen bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met Suite
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van sociaal domein brede intakegesprekken
  • Aantoonbare werkervaring met behandelen van aanvragen levensonderhoud
  • Aantoonbare werkervaring met behandelen van aanvragen bijzondere bijstand
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van SJD, MWD of Social Work

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox