De Ronde Venen

Klantmanager Inkomen

De Ronde Venen

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente De Ronde Venen
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. De gemeente telt zo’n 43.000 inwoners en bestaat uit 8 dorpskernen. Het is een aantrekkelijke woongemeente in Het Groene Hart, met goede voorzieningen voor sport en recreatie. Het gemeentehuis staat in Mijdrecht.

Afdeling Sociaal Domein
De afdeling Sociaal Domein werkt samen met haar partners aan de missie dat onze inwoners meedoen, zich veilig en prettig voelen in hun buurt en huis, actief zijn en gezond leven, voor zichzelf zorgen, verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk en welzijn en omkijken naar anderen. Zij zorgt voor de sociale kant van het gemeentelijke beleid: zorg, welzijn, onderwijs, gezondheidszorg, opvoeding, inburgering en sociale activering, zodat elke inwoner zoveel mogelijk op eigen kracht kan bijdragen aan de participatiesamenleving. De afdeling levert producten op het gebied van de jeugdwet, de wet maatschappelijke ondersteuning en de participatiewet.

Opdracht
Als klantmanager inkomen ben je verantwoordelijk voor het voeren van intakegesprekken om het recht op uitkeringen vast te stellen in het kader van de participatiewet. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van de minimaregelingen zoals de Bijzonder Bijstand en energietoeslag. Ook ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van heronderzoeken, het uitvoeren van beëindigingen en regievoeren op je eigen caseload. Samen met andere Inkomensconsulenten ben je verantwoordelijk voor alle voorkomende werkzaamheden die voortvloeien uit de Participatiewet.

Competenties

  • Je communiceert en luistert goed en adviseert vanuit je eigen deskundigheid. Je bent daarbij helder, duidelijk en ter zake;
  • Je denkt verder dan je eigen professionele terrein door goede samenwerking met netwerkpartners en de interne collega’s;
  • Je bent daadkrachtig, resultaatgericht en neemt de nodige initiatieven;
  • Je toont betrokkenheid bij wat er in de organisatie gebeurt;
  • Je hebt geen moeite om de caseload te beheren. En je houdt je hoofd koel wanneer er opeens veel werkprocessen in je voorraad staan.


Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 december 2022 tussen 11.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 december 2022 bericht. Een 2e gesprek zal plaatsvinden op maandag 19 december 2022 van 15.00 uur tot 16.30 uur. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Klantmanager Inkomen;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Klantmanager Inkomen binnen of voor een gemeentelijke instelling (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Aantoonbare kennis van de relevante Wet- en regelgeving (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Aantoonbare werkervaring met Civision Wiz
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox