Uitvoeringsorganisatie BBS

Klantmanager Inburgering

Uitvoeringsorganisatie BBS

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:
-
Denken in mogelijkheden,
-
Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
-
Professionaliteit,
-
Efficiënt werken en gericht op samenwerking.

Opdracht

  • Gesprekken voeren met nieuwe inburgeraars van de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest;
  • Bewaken dat de klanten een bijstandsuitkering ontvangen;
  • Het uitvoeren van een brede intake waarin je de persoonlijke situatie en de leerbaarheid van de nieuwkomer in beeld brengt;
  • Het opstellen van een Plan Inburgering en Participatie (PIP);
  • Regie voeren op het inburgeringstraject van de nieuwkomer;
  • Leerbaarheidstoets afnemen;
  • Begeleiden van klanten gedurende de inburgeringsperiode van 3 jaar;
  • Met collega’s en externe partijen samenwerken aan een integrale aanpak over aanpak van begeleiding;
  • In projecten meedenken over optimale werkprocessen en -afspraken;
  • Rapportages en beschikkingen maken in ons klantenvolgsysteem Suite.

Competenties
-      kwaliteitsgericht;
-      klantgericht;
-      goede mondelinge- en schriftelijke communicatie.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbare kennis of werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de Participatiewet en Nieuwe wet Inburgering, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de Participatiewet;
  • Detavast constructie: de kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager Werk / re-integratie medewerker / klantmanager Statushouders bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met begeleiden en activeren van klanten richting werk/ scholing
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken en het beheren van een eigen caseload, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van SJD, MWD of Social Work.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox