Gemeente Breda
geen max tarief
Noord-Brabant
36 uur per week
05 juli 2023
30 september 2023
Wil jij het verschil maken voor de kwetsbare inwoners van Breda? Niet alleen door het doen van het onderzoek en het zorgen dat de inwoner de juiste (individuele) ondersteuning krijgt, maar ook door betrokken te blijven bij het vervolg en de resultaten die geboekt worden door de inzet van ondersteuning? Dan ben je als klantmanager Wmo in Breda aan het juiste adres!
Wat ga je doen?
Als klantmanager zorg je ervoor dat de inwoner de ondersteuning krijgt die noodzakelijk is om deel te kunnen (blijven) nemen aan het leven van alledag en de zelfredzaamheid te vergroten.
Je voert onderzoek uit naar de persoonlijke situatie van de inwoner die een ondersteuningsvraag heeft. Je zorgt dat er (maatwerk) ondersteuning geboden gaat worden als dat nodig blijkt te zijn. Die ondersteuningsvraag is bijvoorbeeld gericht op hoe de inwoner beter met de financiën om kan gaan, de dag een zinvolle invulling te geven of het onderhouden van sociale contacten.
Je doet dit door gesprekken te voeren met inwoners, ook klanten genoemd, die problemen ervaren op één of meerdere levensdomeinen. De oorzaak dat ze dit zelf niet lukt kan verschillende redenen hebben, denk hierbij aan mensen met bijvoorbeeld een licht verstandelijke beperking, GGZ-problematiek of een geriatrische achtergrond.
Je werkt hiervoor nauw samen met partijen uit het voorliggend veld (bijv. maatschappelijk werk) of met aanbieders van Wmo ondersteuning, maar je betrekt uiteraard de deskundigheid van collega’s op het terrein van Wmo, werk en inkomen, schulden, jeugd etc. ook wanneer dat nodig is.
Samen kom je tot een plan. Het is de bedoeling dat iedere klant een eigen plan heeft. Je maakt de afspraken met de klant en andere partijen over benodigde ondersteuning/voorzieningen. Bij het toekennen van een maatwerkvoorziening stuur je op het proces en monitor je de resultaten. Deze regie vinden we een belangrijk en essentieel onderdeel van het werk.
Je bent uiteraard het aanspreekpunt (in de rol van regisseur) voor de klant en betrokken partijen gedurende de looptijd van de ondersteuning. Daarnaast onderneem je actie wanneer doelen bijgesteld/aangescherpt kunnen of moeten worden of de inzet van ondersteuning opgeschaald of afgeschaald moet worden.
Je gaat bij klanten op huisbezoek. Het administratieve gedeelte wordt zowel vanuit huis als op kantoor gedaan. Ook maken we gebruik van aanlandplekken in de wijk waarbij je laagdrempelig je samenwerkingspartners ontmoet.
We zoeken jou!
De klantmanager die we zoeken is een stevige persoonlijkheid, in staat om situaties goed te doorgronden met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid. Je bent een doorpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog en in verbinding kan blijven met anderen. Goede vaardigheden in communicatie en gespreksvoering zijn daarbij een must.
Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omver duwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.
We zoeken een collega met:
Opleiding/ervaring:
Aantoonbare affiniteit/kennis:
Gewenst persoonlijk profiel:
Naast je eigen caseload heb je ook een verantwoordelijkheid richting je collega’s. Samen kunnen en willen werken moet in je voorkeurshouding aanwezig zijn.
Herken jij jezelf hierin en ben jij degene die hier met passie invulling aan wil geven? Dan ontmoeten we je graag en word jij misschien wel onze nieuwe collega!
Wie zijn wij?
Deze openstaande functie van Klantmanager Begeleiding en dagbesteding is een onderdeel van het uitvoeringsteam dat gezamenlijk zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen.
Binnen het uitvoeringsteam onderscheiden we klantmanagers met 3 verschillende aandachtsgebieden, namelijk beschermd wonen, begeleiding/dagbesteding en hulpmiddelen/voorzieningen. In totaal zijn er zo’n 60 klantmanagers Wmo aan de slag met elkaar, waarvan er circa 30 collega’s werkzaam zijn als Klantmanager Begeleiding en dagbesteding.
Het werkgebied van de Wmo in Breda hebben we verdeeld in 5 teams, kwadranten genoemd. Iedere klantmanager is dus verbonden aan een eigen kwadrant, waarin tussen de 8-15 collega’s werkzaam zijn. Er is veel vrijheid maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk te verzetten.
De onderlinge lijntjes tussen de teams van management-beleid-kwaliteit-contractmanagement-zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. We werken samen aan de dienstverlening in Breda waarbij vertrouwen de basis is!
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox