Gemeente Rijswijk

Jurist Sociaal Domein

Gemeente Rijswijk

  • max €90 per uur

  • Zuid-Holland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 22 juni 2023

  • 22 december 2023

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Team
Het team Juridische Zaken (JZ) kenmerkt zich door ambitie, betrokkenheid, teamspirit en een goede dosis humor. Binnen het team worden gemeente brede onderwerpen behandeld, waaronder betreffende het sociaal en fysiek domein, inkoop & aanbesteding, gemeentelijke belastingen, contractenrecht, klachtencoördinatie en privacy. JZ behandelt bezwaar- en beroepszaken en adviseert over vrijwel de volledige breedte van de gemeentelijke beleidsterreinen.

In je werk word je administratief bijgestaan door teamleden van het cluster Juridische Ondersteuning. JZ bestaat uit 25 personen.

Opdracht
Jouw werkzaamheden bestaan uit:

  • het zelfstandig behandelen van bezwaarschriften op gebied van het sociaal domein (o.a. Participatiewet, Wmo, Jeugdwet en Huisvestingsverordening). Bezwaarschriften worden op ambtelijk niveau afgehandeld;
  • het behandelen van (hoger) beroepszaken en verzoeken om een voorlopige voorziening;
  • het toetsen van beleid en verordeningen;
  • het adviseren van het bestuur en collega's binnen de gemeente;
  • het actief bijdragen aan de borging van de juridische kwaliteit.

Competenties
- Een stevige persoonlijkheid met daadkracht en doorzettingsvermogen.
- Inspirerend, zichtbaar en benaderbaar voor collega’s.
- Flexibel en wendbaar.
- Communicatief sterk.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • <p>Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;</p>
  • <p>Uiterlijk beschikbaar per 3 juli 2023 voor 32 &ndash; 36 uur per week;</p>
  • <p>Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bezwaarbehandeling Participatiewet en Wmo in de afgelopen 5 jaar;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring met Corsa, Suite4Wiz, Octopus;</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>

De Wensen

  • <p>Aantoonbare werkervaring met ambtelijke bezwaarafhandeling op het gebied van de Participatiewet, Wmo en Jeugdwet in de afgelopen 2 jaar;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring met het voeren van beroepsprocedures namens de gemeente op het gebied van de Participatiewet in de afgelopen 2 jaar;</p>
  • <p>Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van Nederlands recht;</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox