Gemeente Zeist
geen max tarief
Utrecht
32 uur per week
28 februari 2023
28 september 2025
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Team Ruimtelijke Ontwikkeling en Cluster Juridisch advies, Toezicht & Handhaving
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit ca. 35-40 medewerkers. We vormen beleid, adviseren en werken aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven die bijdragen aan Het Goede Leven in Zeist. Dat doen we zoveel mogelijk ‘aan de voorkant’. Vervolgens verlenen we omgevingsvergunningen, zorgen voor toezicht en handhaving en geven juridisch advies op het vlak van omgevings- en handhavingsrecht. En natuurlijk bereiden we ons voor op de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging Bouw. Het team bestaat uit cluster Beleid & Advies, cluster Vergunningen en cluster Juridisch Advies, Toezicht en Handhaving.
Deze vraag ligt binnen cluster JTH. Het cluster heeft ca. 10 medewerkers: juristen, toezichthouders en handhavers.
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren juridisch adviseur omgevingsrecht en ruimtelijke ontwikkeling vanwege een tijdelijke onderbezetting door afscheid van een collega. Het heeft daarom meerwaarde als iemand snel kan instromen in het werk en zaken kan oppakken.
Je houdt je primair bezig met het omgevingsrecht. In jouw functie ligt de nadruk op advisering op het gebied van omgevingsvergunningen. Je speelt een belangrijke rol in de afhandeling van zienswijzen, bezwaar- en beroepsprocedures op het gebied van de Wabo en daarin vertegenwoordig je het college. Met je ervaring in pre- mediation probeer je verder aan de voorkant partijen tot elkaar te brengen zodat we juridische trajecten voorkomen. De gemeente Zeist zet hier stevig op in.
Secundair ben je bezig met toezicht & handhaving, wanneer dit in de samenwerking met de andere juristen (waaronder juristen toezicht & handhaving) het beste past.
Je werkt dan ook vlot en nauw samen met jouw collega-juristen en met de betrokken vergunningverleners, toezichthouders, handhavers en adviseurs binnen de organisatie. Dat doe je met jouw reeds opgedane kennis en ervaring en natuurlijk ben je op de hoogte van de actuele relevante jurisprudentie.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox