Gemeente Soest

Jurist Handhaving Wabo

Gemeente Soest

  • max €95 per uur

  • Utrecht

  • 18 uur per week

  • Juridisch
  • 08 april 2022

  • 08 oktober 2022

De opdracht­omschrijving

Organisatie
We vormen samen met 230 professionals onze organisatie. We zijn open, sociaal en ontwikkelingsgericht. De organisatievisie is voor ons een belangrijke basis. Om onze inwoner, maatschappelijke partijen en ondernemers zo goed mogelijk te helpen, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. Het ontwikkelen van onszelf en de organisatie vinden we erg belangrijk. Ons doel is om een wendbare en rolbewuste organisatie te zijn die in verbinding staat met de omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Werken voor Soest betekent dat je in contact staat met onze inwoners, het bestuur en partners. Van onze medewerkers vragen we dus dat ze makkelijk de verbinding leggen en hun expertise en actuele vakkennis inbrengen bij diverse vraagstukken.
Als gemeente ondersteunen we op allerlei gebieden de samenleving. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. We zijn bezig met het maken van een omgevingsvisie als onderdeel van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling en ook versterken we de sport in onze gemeente met allerlei projecten. Meer weten over wat er speelt in Soest? Lees het Coalitieakkoord 2018-2022.

Opdracht
Als senior juridisch medewerker Handhaving Wabo ben jij  samen met je 5 collega’s binnen de gemeente het aanspreekpunt op het gebied van handhaving. Je stelt handhavingsbesluiten op, voert gesprekken met interne/externe partijen en belanghebbenden en je stemt af met het cluster Vergunningverlening en de andere partners binnen de gemeente. Verder ben jij verantwoordelijk voor: :

  • Adviseren over- en zorgen voor de afwikkeling van het handhavingsproces
  • Uitvoeren van complexe procedures
  • Afhandeling van klachten over handhaving
  • Het behandelen van bezwaar- en beroepschriften bij handhavingsprocedures en
  • Je vertegenwoordigt het bestuur bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures. Je signaleert risico’s en onderneemt hier wanneer nodig actie op.

Competenties
Wij zoeken een gedreven professional, met uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
Verder ben je proactief en kritisch ingesteld over het effect van de gemeentelijke regelgeving.
Je bent een verbinder, initiatiefrijk en resultaatgericht. Je bent in staat overzicht te houden van alle werkzaamheden en taken die zich in het cluster afspelen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker Wabo handhaving binnen een gemeente.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker in Wabo handhaving de afgelopen 5 jaar;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridisch vakgebied;
  • De kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse en bij gebleken geschiktheid na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox