Gemeente Noordoostpolder

Jurist Handhaving

Gemeente Noordoostpolder

  • geen max tarief

  • Flevoland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 20 december 2021

  • 30 juni 2022

De opdracht­omschrijving

Jurist Handhaving
24-36 uur

Het cluster VTH bestaat uit 2 teams: Team vergunningen en Team Toezicht en Handhaving.
Het aandachtsgebied van het cluster bestaat hoofdzakelijk uit de werkzaamheden die voortvloeien uit de WABO, bijzondere wetten en de Algemene Plaatselijke Verordening. Binnen het cluster werken iets meer dan 30 personen.

Binnen team Toezicht en Handhaving vinden processen op het gebied van toezicht en handhaving plaats. Voor Team Toezicht en Handhaving zoeken we een Jurist Handhaving.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Je behandelt handhavingszaken op het gebied van de APV, Alcoholwet en Tijdelijke wet maatregelen covid-19;
  • Je behandelt en adviseert bij de uitvoering van OOV-taken op het gebied van de Wet Bibob, ondermijning, het Damoclesbeleid en huisverboden;
  • Je behandelt de juridische handhaving op het gebied van het omgevingsrecht, Bouw, RO en brandveiligheid;
  • Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar-en beroepszaken op het gebied van handhaving;

Je signaleert ontwikkelingen binnen de relevante wet-en regelgeving en jurisprudentie.

Wat neem je mee:

  • HBO afgeronde juridische opleiding.
  • Minimaal 2 jaar recente werkervaring.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving en het functioneren van een gemeentelijke organisatie.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Je vindt een hoge kwaliteit van je werk vanzelfsprekend, je kunt goed samenwerken. 
  • Je bent besluitvaardig, organisatie sensitief, flexibel en resultaatgericht.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat heeft een afgeronde juridische hbo opleiding.
  • De kandidaat heeft op het cv aangetoond kennis van relevante wet- en regelgeving en het functioneren van een gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als Jurist Handhaving in de laatste 5 jaar.
  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.* * Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.Keuzemogelijkheden Ja, kandidaat heeft een overeenkomst/of is gedetacheerd (0 Punten)Nee (0 Punten)

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.KeuzemogelijkhedenJa (3 Punten)Nee (0 Punten)
  • De gesprekken vinden plaats op 16 december tussen 12.30 uur en 15.00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.KeuzemogelijkhedenJa, kandidaat is op genoemde datum en tijdvak beschikbaar (1 Punten)Nee, kandidaat is op genoemde datum en tijdvak niet beschikbaar (0 Punten)
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je vindt een hoge kwaliteit van je werk vanzelfsprekend, je kunt goed samenwerken. Je bent besluitvaardig, organisatie sensitief, flexibel en resultaatgericht.KeuzemogelijkhedenUitstekend (20 Punten)Goed (10 Punten)Voldoende (5 Punten)Onvoldoende (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox