Gemeente Breda

Juridisch Planoloog

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 15 december 2022

  • 30 november 2023

De opdracht­omschrijving

Kom jij ons helpen bij het mogelijk maken van Ruimtelijke Plannen in de stad en het buitengebied?

Juridisch Planoloog

Breda heeft een grote opgave op het gebied van de ruimtelijke ontwikkeling, zowel in het stedelijke gebied als het buitengebied. Het team Juridische Plannen zorgt voor de (juridische) begeleiding van deze ontwikkelingen.
Tegelijkertijd bereiden we ons voor op de Omgevingswet en we werken toe naar één omgevingsplan.
Door het vertrek van één van onze teamleden zijn we op zoek naar een juridisch planoloog.

Wat ga je doen?
Jij zorgt met jouw collega's voor de planologische begeleiding van een groot aantal (versnellings)projecten in de stad en het buitengebied van Breda (vanaf start project tot en met bezwaar en beroep).
Met jouw kennis van zaken en creativiteit maak je ontwikkelingen mogelijk binnen de huidige en aanstaande regelgeving.

Je bereid je met je collega's voor op de veranderingen die de Omgevingswet met zich meebrengt. Met de komst van de Omgevingswet krijgt participatie een steeds belangrijker rol. Je gaat hier mee aan de slag en doet hier actief aan mee.

Je vertaalt met je collega's het beleid op het gebied van de fysieke leefomgeving in concrete plannen, bestemmingsplannen en omgevingsvergunningen met afwijking en straks omgevingsplannen. Ook lever je een bijdrage aan het opstellen van gebiedsgerichte omgevingsplannen.

Je werkt intensief samen met andere afdelingen binnen de keten van ruimtelijke ontwikkeling en met externe stakeholders, zoals de Provincie en de Omgevingsdienst, en in teamverband met de projectmanagers rondom de ontwikkelingsprojecten.
Met jouw teamleden lever je een bijdrage aan het Programma implementatie Omgevingswet.

We zoeken jou!

  • Je bent nieuwsgierig, kritisch, openminded, creatief en leergierig.
  • Je bent een teamplayer die snel en flexibel inzetbaar is.
  • Je bent communicatief vaardig en kan goed omgaan met een politiek-sensitieve omgeving.
  • Je vindt het leuk om in gesprek te gaan met belanghebbenden rondom een ontwikkeling als onderdeel van het participatieproces.
  • Je hebt een positief-kritische instelling en gaat oplossingsgericht te werk.
  • Je kan goed samenwerken, je bent verbindend en enthousiast.
  • Je beschikt over een afgeronde planologische of juridische opleiding op minimaal HBO-niveau.
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring in het werkveld ruimtelijke ordening.
  • Je bent op de hoogte van de wijziging in de wetgeving (Omgevingswet) en wil daar graag mee aan de slag!
  • Je hebt kennis van actualiteiten en politieke processen.


Wie zijn wij?
Je gaat deel uitmaken van het team Juridische Plannen van de afdeling Ruimte en Vastgoedontwikkeling. Het team bestaat uit 23 enthousiaste medewerkers in een mix van planologen en juristen en bijbehorende ondersteuning.


Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, planologie en/of Nederlands recht. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft kennis van de Omgevingswet. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over ervaring met het begeleiden van juridisch-planologische procedures. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met het vertegenwoordigen van de gemeente in gerechtelijke procedures, zowel bij de Rechtbank als bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Dit moet blijken uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je hebt bij voorkeur meer dan drie jaar werkervaring in het werkveld ruimtelijke ordening.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur afgeronde WO-opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, planologie en/of Nederlands recht. Dit moet blijken uit het cv. WO opleiding (10 Punten)kandidaat heeft geen afgeronde planologische of juridische WO opleiding (0 Punten)
  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum, zijnde 15 december 2022, met de werkzaamheden te starten.
  • Het CV is voorzien van relevante referenties met betrekking tot de gevraagde ervaring en werkzaamheden (met contactgegevens) óf deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het CV aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - een voldoende mate van bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met het informeren en betrekken van college en raad over de inhoud van de Omgevingswet en de veranderende rol van het bestuur binnen de nieuwe processen; - sociaal vaardig en in staat kennis over te dragen om binnen en buiten de gemeentelijke organisatie betrokkenen te helpen en ondersteunen met vragen op gebied van de Omgevingswet en omgevingsplan, waarbij de kandidaat het gedachtengoed van de Omgevingswet over weet te brengen binnen en buiten de organisatie. Hierbij is het gedachtengoed van participatie belangrijk en wordt actief vanuit dat gedachtengoed gehandeld; - een positief-kritische instelling, waarbij oplossingsgericht te werk wordt gegaan; - een samenwerkende houding, waarbij verbinding wordt gezocht binnen en buiten het eigen team en met enthousiasme het vak wordt uitgedragen; - flexibel inzetbaar en direct zelfstandig inzetbaar; - nieuwsgierig, kritisch, openminded, creatief en leergierig; - maatschappelijke betrokkenheid, kennis van actualiteiten en politieke processen. Gesprekken zullen worden gevoerd in de eerste week van december. Vriendelijk verzoek aan u/uw kandidaat om hier rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox