Gemeente Oldebroek

Juridisch medewerker Wet elektronische publicaties (Wep)

Gemeente Oldebroek

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 01 september 2023

  • 01 november 2023

De opdracht­omschrijving

Hier ga je werken De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
  Het team Cluster Juridische Zaken maakt onderdeel uit van team Bedrijfsvoering en bestaat uit twee juridische adviseurs en een medewerker Juridische Zaken/Commissie Bezwaarschriften.
  Opdrachtbeschrijving juridisch medewerker Wet elektronische publicaties (Wep) De Wep verplicht gemeenten en gemeenschappelijke regelingen om alle wettelijk voorgeschreven bekendmakingen, mededelingen en kennisgevingen van (voorgenomen) besluiten die niet tot één of meer belanghebbenden zijn gericht, in het officiële elektronische publicatieblad te doen.
Voor de gemeente Oldebroek geldt dat alle verordeningen en beleidsnota’s (die nog niet zijn gepubliceerd) moeten worden gepubliceerd en alle oude moeten worden ingetrokken.  
Dit om te voorkomen dat er besluiten niet worden gepubliceerd; immers niet-gepubliceerde beleidsregels maakt besluiten op grond van deze beleidsregels niet rechtsgeldig. Er mag geen onduidelijkheid voor de burgers zijn over geldende regels.
We zoeken daarvoor een juridisch medewerker Wet elektronische publicaties (Wep)
De werkzaamheden:

  • Inventariseren (vanaf 2021, daarvoor reeds geïnventariseerd), welke verordeningen en beleidsnota’s nog moeten worden gepubliceerd en welke dienen te worden ingetrokken.
  • Oude verordeningen en beleidsnota’s moeten worden ingetrokken via het college/de raad. Dit gebeurt middels het schrijven van de betreffende nota’s voor het college en de raad.
  • Opdracht geven richting Daadkracht voor intrekking.
  • Publicatie actuele stukken via Daadkracht.
  • Informeren vakafdelingen over juist te volgen proces na constatering dat er geen publicatie is gedaan.

Daarnaast lever je een document op met de werkprocessen die komen kijken bij publicatie (in hoofdlijnen is deze al aanwezig; wij willen graag een Oldebroekse variant). Met dit document willen we voorkomen dat er tegenstrijdigheid is met (in)actieve beleidsnota’s en verordeningen.

De Eisen

  • <p>Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.</p>
  • <p>Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met de Wet elektronische publicaties (Wep).</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>

De Wensen

  • <p>Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding richting Bestuursrecht.</p>
  • <p>Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met de Wet elektronische publicaties (Wep).</p>
  • <p>Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar ervaring met de Wet elektronische publicaties (Wep) bij een gemeente.</p>
  • <p>De gesprekken vinden plaats op dinsdag 4 juli 2023. Hier graag rekening mee houden</p>
  • <p>De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Naast onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam, beschik je over de volgende competenties: - Analytisch vermogen - Schriftelijke en mondelinge vaardigheden - Accuraat - Resultaatgericht</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox