Gemeente Oldebroek
geen max tarief
Gelderland
32 uur per week
01 september 2023
01 november 2023
Hier ga je werken De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Het team Cluster Juridische Zaken maakt onderdeel uit van team Bedrijfsvoering en bestaat uit twee juridische adviseurs en een medewerker Juridische Zaken/Commissie Bezwaarschriften.
Opdrachtbeschrijving juridisch medewerker Wet elektronische publicaties (Wep) De Wep verplicht gemeenten en gemeenschappelijke regelingen om alle wettelijk voorgeschreven bekendmakingen, mededelingen en kennisgevingen van (voorgenomen) besluiten die niet tot één of meer belanghebbenden zijn gericht, in het officiële elektronische publicatieblad te doen.
Voor de gemeente Oldebroek geldt dat alle verordeningen en beleidsnota’s (die nog niet zijn gepubliceerd) moeten worden gepubliceerd en alle oude moeten worden ingetrokken.
Dit om te voorkomen dat er besluiten niet worden gepubliceerd; immers niet-gepubliceerde beleidsregels maakt besluiten op grond van deze beleidsregels niet rechtsgeldig. Er mag geen onduidelijkheid voor de burgers zijn over geldende regels.
We zoeken daarvoor een juridisch medewerker Wet elektronische publicaties (Wep)
De werkzaamheden:
Daarnaast lever je een document op met de werkprocessen die komen kijken bij publicatie (in hoofdlijnen is deze al aanwezig; wij willen graag een Oldebroekse variant). Met dit document willen we voorkomen dat er tegenstrijdigheid is met (in)actieve beleidsnota’s en verordeningen.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox