Gemeente Amsterdam
max €65 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
28 juni 2022
28 december 2022
Functieomschrijving
Voor de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving zoeken wij een enthousiaste startende processpecialist. Onze afdeling behandeld omgevingsvergunningen (bouw) en horeca- en evenementenvergunningen. Vervolgens houden wij daar toezicht op in Stadsdeel Oost. Wij zijn een relatief jonge afdeling en na een fusie in 2019 ontstaan. We zijn bezig met een mooie kwaliteitsverbetering en vandaar dat we behoefte hebben aan een junior processpecialist. Als junior processpecialist ben je flexibel inzetbaar binnen de afdeling en weet je een goede vertaling van werkafspraken en processen op schrift te stellen . Zo ga je een aantal bedrijfsprocessen beschrijven en visualiseren. De nadruk ligt daarmee op het beschrijven van processen en werkafspraken en het maken van visueel fijn ogende processchema's.
Taken en werkzaamheden
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De opdrachtgever(s)
Amsterdam heeft zeven stadsdelen die samenwerken om zich te ontwikkelen tot herkenbare en, zoveel mogelijk, uniform ingerichte organisaties. De zeven gekozen bestuurscommissies functioneren als verlengd bestuur (vanuit het college van burgemeester en wethouders) en onderhouden intensieve contacten met bewoners, ondernemers en samenwerkingspartners in de wijken. De stadsdeelorganisaties werken vooral aan de uitvoering van beleid. Ze leveren daarbij maatwerk door een gebiedsgerichte aanpak te hanteren. Vanuit de "ogen en oren"-functie van bestuurscommissie en ambtelijke organisatie wordt input voor geleverd voor stedelijk beleid.
Het stadsdeel Oost is opgebouwd uit vijf van elkaar verschillende deelgebieden: Oud-Oost, Watergraafsmeer, Indische Buurt, Oostelijk Havengebied en IJburg. In de eerste drie gebieden is de
bebouwing voornamelijk 19e eeuws en 20e eeuws van voor de zestiger jaren. Het Oostelijk Havengebied is grotendeels uit de jaren negentig en op IJburg zijn de eerste woningen in 2004 aan
de woningvoorraad toegevoegd. Er wonen relatief veel jongeren en weinig ouderen in Oost. Begin 2013 telde Oost 122.847 inwoners op een landoppervlak van 2208 hectare. Er staan 58.000 woningen. De inwoners geven de buurten gemiddeld een 7,4.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox