Rijkswaterstaat

Inkoop- en contractadviseur

Rijkswaterstaat

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Programma’s, Projecten en Onderhoud (PPO) is een van de zeven landelijke organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. PPO werkt aan het onderhoud van rijkswegen, vaarwegen, bruggen, waterkeringen en sluizen en de bedieningsinstallaties in heel Nederland. Je bent onderdeel van het PPO-projectteam keringenteam 1 en werkt hierin nauw samen met de beheerder van de objecten Maeslant- en Hartelkering van de regionale directie West-Nederland Zuid. Het team voert het vaste en variabele onderhoud uit aan de beide keringen. De aard van de onderhoudswerkzaamheden betreft de aspecten civiele techniek, elektrotechniek, industriële automatisering en werktuigbouwkundig. Jouw focus ligt op zowel op het inkopen van contracten in de voorbereiding en aanbestedingsfase en het begeleiden van contracten in de uitvoeringsfase.

Water, wegen, bruggen: waar jouw interesse ook ligt, als inkoop- en contractadviseur kun je bij Rijkswaterstaat Programma’s, Projecten en Onderhoud alle kanten op. Je werkt, met een team, gezamenlijk aan optimaal inkoop- en contractmanagement binnen je projecten. Een unieke positie binnen een unieke organisatie; dat is wat jij hebt. Je vervult namelijk twee rollen, die van inkoopadviseur en die van adviseur contracten, bij de grootste speler op de infrastructurele markt.

Als inkoopadviseur zorg je voor een helder inkoopplan dat onder meer rekening houdt met onze inkoopstrategieën en actuele wet- en regelgeving. Regelmatig bespreek je de inkoopvisie met het betrokken projectmanagementteam. Je ondersteunt het aanbestedingsproces en adviseert over de naleving van het contract, contractwijzigingen, meerwaardetoetsen en marktscans.

Als contractadviseur speel je een grote rol tijdens de contractvoorbereiding, -aanbesteding en -uitvoering. Dankzij jou liggen er heldere contracten en contracteisen. Tijdens looptijd kom met je passende beheersmaatregelen rondom kwaliteitsborging, planning en voortgang. Verder voer je controles en systeem- en procestaken uit. Zo ga je om tafel met gecontracteerde partijen, check je contracten bij collega’s van juridische zaken en houd je de eventuele overlap met andere contracten in de gaten.

Meest essentiële Competenties:

          Je bent een echte doorzetter, ook als je weerstand ervaart.

          Je toont initiatief en wilt graag, samen met anderen, projecten tot een succes maken.

          Je bent klantgericht, accuraat, oplossingsgericht, communicatief vaardig en kunt snel   schakelen.

          Je kan goed de verbinding leggen tussen de beheerder van het object en de diverse opdrachtnemers

          Je kunt goed plannen, organiseren en samenwerken, bent analytisch sterk en klantgericht, en werkt actief aan je eigen ontwikkeling.

Standplaats

Wij werken op dit moment hybride waarbij twee dagen de standplaats Hoek van Holland of Rotterdam is en daarnaast thuiswerken. De werklocatie in Hoek van Holland is moeilijk per openbaar vervoer bereikbaar en de kandidaat moet in bezit zijn van een rijbewijs en over een vervoermiddel beschikken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 1: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-opleiding
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal twee jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen tien jaar opgedaan op het gebied van inkoop
  • Eis 3: De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal twee jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen tien jaar opgedaan met relevante contractvormen D&C, E&C, ingenieursdiensten en prestatiecontracten en van voorwaarden UAV-GC en ARVODI
  • E In verband met de werkzaamheden dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis 4: De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal een jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen tien jaar opgedaan met de begeleiding van contracten waarop SCB van toepassing is
  • Eis 5: De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal twee jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen tien jaar opgedaan met het opstellen van contracten en meerwerkopdrachten en het regelen van het inkooptraject.
  • Eis 6: De aangeboden kandidaat heeft kennis van en minimaal twee jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen tien jaar opgedaan met het opstellen van BPKV-eisen en het beoordelen van de BPKV-plannen van de Opdrachtnemers.

De Wensen

  • Wens 1: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met de relevante contractvormen D&C, E&C, ingenieursdiensten en prestatiecontracten en van voorwaarden UAV-GC en ARVODI
  • Wens 2: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Systeemgerichte contractbeheersing (SCB).
  • Wens 3: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van contracten en meerwerkopdrachten en het regelen van het inkooptraject
  • Wens 4: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het inkoopproces van Rijkswaterstaat.
  • Wens 5: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met de GWW-sector.
  • Wens 6: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA' (VOL-VCA). Of is bereid deze binnen een half jaar te behalen. Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA-diplomanummer.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox