Provincie Overijssel

Inkoop- en contractadviseur

Provincie Overijssel

  • max €110 per uur

  • Overijssel

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 16 februari 2023

  • 30 juni 2023

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

  • aanbestedingsstukken opstellen;
  • niet-Europese aanbestedingstrajecten binnen de provincie begeleiden;
  • interne controle op aanbestedingen;
  • implementatie van het contractenregister;
  • inkooptoetsen uitvoeren.

Opdracht is ter vervanging en aansluitend voor extra capaciteit. Gezocht wordt dan ook naar een opdrachtnemer, niet zijnde een zzp'er.


Organisatie

Als inkoop- en contractadviseur werk je bij het team Financiën binnen de eenheid Bedrijfsvoering van de provincie Overijssel. Het team Financiën is een professionele, klantgerichte financiële dienstverlener binnen de Provincie Overijssel. De circa 20 medewerkers staan voor een gezonde, transparante en toekomstbestendige financiële huishouding. Proactief beweegt het team mee met de (veranderende) politieke actualiteit en maatschappelijke ontwikkelingen. De sfeer in het team is werkgericht en collegiaal. Plezier en humor zijn belangrijk!

Het team Financien vormt onderdeel van de eenheid Bedrijfsvoering, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: Adviseren, control(eren) en faciliteren. De eenheid zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De eenheid Bedrijfsvoering bestaat uit zeven teams: Leiding, Financiën, Rapportage en adminstratie, Human Resource, Informatie en digitalisering, Faciliteiten en Juridische Zaken.


Project

In samenwerking met je collega’s zorg je ervoor dat met jouw adviezen, opdrachten doel- en rechtmatig aanbesteed worden. Je fungeert als vraagbaak voor alle mogelijke inkoop- en contractvraagstukken. Als adviseur ben je de sparringpartner van én luis in de pels voor het management. Je zorgt voor de tactische advisering en levert, gevraagd en ongevraagd, advies aan het management en medewerkers.

Naast het geven van advies stel je desgewenst aanbestedingsstukken op en begeleid je aanbestedingstrajecten binnen de provincie (niet Europees) Je signaleert de mogelijkheden voor en stimuleert het afsluiten van overkoepelende provinciebrede raamcontracten. Je bent actief betrokken bij de implementatie van het contractenregister en je voert inkooptoetsen uit voordat verplichtingen worden vastgelegd.

Je volgt de ontwikkelingen in jouw vakgebied op de voet, je draagt bij aan het (door) ontwikkelen van het inkoopbeleid en onderzoekt, ontwikkelt en implementeert (innovatieve) instrumenten en hulpmiddelen voor aanbesteden en de bijbehorende risicobeheersing. Belangrijke thema’s vormen het circulair inkopen en social return. Je onderhoudt de contacten met het shared service centrum (ONS) waar de procesbeheersing rond Europese aanbestedingen is belegd.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding in civiel-/technische/bedrijfskundige/accountancy of bedrijfseconomische richting. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
  • De Kandidaat is inzetbaar vanaf 16 februari 2023 tot en met 30 juni 2023 voor 18 tot 36 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal vijf jaar relevante werkervaring bij een gemeente, het Rijk, provincie of waterschap of een aan deze organisaties verbonden partij in de periode 2012 tot heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • Externe heeft aantoonbare kennis van inkoopprocessen en (Europees) aanbesteden in de periode 2012 tot heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde kennis aan deze eis voldoet.
  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

De Wensen

  • ERVARING Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden en het door u behaalde resultaat / de door u verrichte werkzaamheden en de klanttevredenheid over de inzet. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw ervaring met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.
  • Externe beschikt over een diploma NEVI I, NEVI II. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw motivatie met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.
  • Externe heeft kennis van administratieve systemen SAP en vendorlink. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw motivatie met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen (MVI) en duurzaamheid. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw motivatie met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox