Gemeente Haarlemmermeer

Inkomensspecialist voor Kinderopvangtoeslagaffaire

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Inkomenssspecialist bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.

Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit: 
•caseloadbeheer
•het voeren van de regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn 
•het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)
•het voeren van gesprekken met gedupeerden van de Kinderopvangtoeslagaffaire en daarbij de nodige actie in gang zetten
•het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner 
•het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid
•het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
•beëindigingsonderzoeken afhandelen
•het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Verseon en opstellen van rapportages en beschikkingen.

Je werkzaamheden bestaan uit circa 50% uit reguliere taken en voor 50 % uit werkzaamheden rondom de Kinderopvangtoeslagaffaire. Het is daarom belangrijk dat je deze regeling kent, werkervaring hierin hebt en direct hierop inzetbaar bent. 

Je bent vanaf 1 april beschikbaar en hebt geen andere opdrachten gelijktijdig. 

Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialisten voor 36 uur per week met onderstaand profiel:
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
• minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst
• je hebt actuele werkervaring als Inkomensspecialist bij de gemeente Haarlemmermeer < 1 jaar geleden
•kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid
•kennis en werkervaring met de werkwijze rondom de Kinderopvangtoeslagaffaire
•kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
•je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
•alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
* je hebt actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon
• je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken

Je bent vanaf 1 april fulltime beschikbaar en hebt geen andere opdrachten gelijktijdig. 

Toelichting op rooster

in overleg 4 x 9 uur bespreekbaar Werktijden tijdens reguliere kantoortijden van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 17.30 in overleg

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Recente werkervaring bij de gemeente Haarlemmermeer bij cluster Sociale Dienstverlening Minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensspecialist waarvan 1 jaar bij de gemeente Haarlemmermeer. Opgedaan in de laatste 5 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • HBO werk- en denkniveau (moet blijken uit cv) Bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening.
  • recente werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon Minimaal 1 jaar ervaring sinds 2020 met het werken met Civision Samenlevingszaken en zelfstandig vullen/muteren van uitkeringsdossiers. Je hebt ervaring met Verseon.
  • kennis en ervaring met KOT minimaal 6 maanden werkervaring met de voorgeschreven uitwerking van de Kinderopvangtoeslagaffaire. Je hebt relevante werk- en gesprekservaring met gedupeerden ouder(s). Let op: Dit zijn ander soort gesprekken dan de standaard intakegesprekken die je voert bij een PW-aanvraag. Daarom wordt hier specifiek naar gekeken.

De Wensen

  • Recente werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon Minimaal 1 jaar ervaring sinds 2020 met het werken met Civision Samenlevingszaken en zelfstandig vullen/muteren van uitkeringsdossiers en kennis van Verseon
  • werkervaring Minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensspecialist waarvan 1 jaar bij de gemeente Haarlemmermeer. Opgedaan in de laatste 5 jaar.
  • Kinderopvangtoeslagaffaire werkervaring Je hebt (gespreks)ervaring met gedupeerden en actuele kennis van de Kinderopvangtoeslagaffaire (KOT). Je bent bekend met de regeling en kunt de voorgeschreven wijze direct toe te passen.
  • bekend met gemeentelijk beleid/beleidsregels Je bent op de hoogte ons eigen gemeentelijk beleid/beleidsregels en weet deze toe te passen in je werk
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Kennis van ons gemeentelijk beleidKennis en werkervaring rondom de KinderopvangtoeslagKennis van Civision SamenlevingszakenPassen binnen het team

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox