Gemeente Haarlemmermeer

Inkomensspecialist Bijzondere bijstand

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn op zoek naar een inkomensspecialist Bijzondere bijstand. De hoofdtaak is het afhandelen van de bijzondere bijstand voor gedupeerde van de Kinderopvangtoeslag. 
Daarnaast werk je in het team mee aan de reguliere aanvragen bijzondere bijstand. 

Omdat er veel werk ligt, is het belangrijk dat een kandidaat goed op de hoogte is van (het liefst) onze werkwijze. Ook is een kandidaat stressbestendig en gewend in een hoog tempo te werken. 
Kandidaat heeft in de komende periode geen lang aaneengesloten vakantie gepland en/of andere bijzonderheden waardoor deze niet volledig inzetbaar is. 
Er kan thuis gewerkt worden in overleg maar ook op kantoor. Het inwerken de eerste dagen gebeurt op kantoor. Daarna wordt er vooral vanuit huis gewerkt maar op kantoor werken is altijd mogelijk. 
Kandidaat is in staat om naar Hoofddorp te reizen indien dit gewenst is (overleggen-bijeenkomsten-inwerken).

Voor deze functie zijn een aantal specifieke eisen opgesteld waaronder kennis en ervaring met onze eigen gemeentelijke regelingen v.w.b. bijzondere bijstand.
Het verzoek is om duidelijk aan te geven of de kandidaat hieraan voldoet en waar dat uit blijkt. Dit zijn harde eisen waar niet van afgeweken wordt. 
Het gaat om een fulltime functie (36 uur) voor rmax. 6 maanden. In overleg is 32 uur bespreekbaar. 

Kandidaat is beschikbaar op reguliere werkdagen.  
Omdat er veel van een kandidaat gevraagd wordt qua hoeveelheid werk en (telefonische) beschikbaarheid, is het niet wenselijk dat een kandidaat nog een andere opdracht vervult. 

De kandidaat is vanaf ongeveer 28 november beschikbaar.





Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist met onderstaand profiel:
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
•minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeentelijke sociale dienst, bij voorkeur deze kennis en werkervaring opgedaan bij gemeente Haarlemmermeer
•kennis van voorliggende voorzieningen, en werkervaring van Schulinck, Civision Samenlevingszaken, Suwinet en Verseon
•kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
•je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders). 
•kennis van de werkwijze rondom de Kinderopvangtoeslag
•je kent bij voorkeur onze eigen gemeentelijke beleidsregels minima. 
•alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag

De kandidaat is vanaf ongeveer 28 november beschikbaar.

Interviewplanning

De gesprekken worden op woensdag 9 november ingepland. 

Dit is via Teams en de gesprekken duren max. 30 minuten.

Toelichting op rooster

in overleg op maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 18.00 uur

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Minimaal 1 jaar werkervaring in de functie van inkomensspecialist met taakaccent Bijzondere bijstand, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, bij voorkeur bij gemeente Haarlemmermeer.
  • Actuele kennis en werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon Minimaal 3 maanden werkervaring opgedaan in het werken met Civision Samenlevingszaken. Zelfstandig vullen en muteren van uitkeringsdossiers. Je weet hoe Verseon werkt en weet de koppeling tussen Civision en Verseon toe te passen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Gemeentelijk beleid bijzondere bijstand/ minimaregeling Je hebt actuele kennis van het gemeentelijk beleid voor Bijzondere bijstand en minimaregelingen van de gemeente Haarlemmermeer en weet deze direct toe te passen (werkervaring).
  • Werk- en denkniveau HBO werk- en denkniveau

De Wensen

  • Werkervaring Minimaal 1 jaar werkervaring bij een sociale dienst in de functie van inkomensspecialist met taakaccent Bijzondere bijstand, opgedaan in de afgelopen drie jaar. Bij voorkeur bij gemeente Haarlemmermeer.
  • Civision Samenlevingszaken en Verseon Minimaal 1 jaar ervaring met het werken met Civision Samenlevingszaken. Zelfstandig vullen en muteren van uitkeringsdossiers. Ervaring opgedaan in de laatste 2 jaar. Je weet hoe Verseon werkt en weet de koppeling tussen Civision en Verseon toe te passen.
  • actuele kennis gemeentelijk beleid en minimaregelingen Je hebt actuele kennis (niet ouder dan een jaar) van gemeentelijk beleid voor Bijzondere bijstand en minimaregelingen van de Haarlemmermeer en weet deze direct toe te passen.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De gesprekken worden op woensdag 9 november ingepland.klik met het teamwerkervaring incl. ervaring met gedupeerde Kinderopvangtoeslagkennis van de systemenkennis van bijzondere bijstandstressbestendigheid

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox