Gemeente Haarlemmermeer

Inkomensspecialist Bijzondere bijstand

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn op zoek naar een inkomensspecialist Bijzondere bijstand om de grote hoeveelheid aanvragen af te handelen. 
Omdat er veel werk ligt, is het belangrijk dat een kandidaat goed op de hoogte is van (het liefst) onze werkwijze. Ook is een kandidaat stressbestendig en gewend in een hoog tempo te werken. 
Kandidaat heeft in de komende periode geen lang aaneengesloten vakantie gepland en/of andere bijzonderheden waardoor deze niet volledig inzetbaar is. 
Er kan thuis gewerkt worden in overleg maar ook op kantoor (circa 50/50). Kandidaat is dus in staat om naar Hoofddorp te reizen. 

Voor deze functie zijn een aantal specifieke eisen opgesteld waaronder kennis en ervaring met onze eigen gemeentelijke regelingen v.w.b. bijzondere bijstand.
Het verzoek is om duidelijk aan te geven of de kandidaat hieraan voldoet en waar dat uit blijkt. Dit zijn harde eisen waar niet van afgeweken wordt. 
Het gaat om een functie van 36 uur. 

Kandidaat is beschikbaar op reguliere werkdagen. 
Omdat er veel van een kandidaat gevraagd wordt qua hoeveelheid werk en (telefonische) beschikbaarheid, is het niet wenselijk dat een kandidaat nog een andere opdracht vervult van maandag t/m vrijdag.  

Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist met onderstaand profiel:
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
•minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeentelijke sociale dienst, bij voorkeur deze kennis en werkervaring opgedaan bij gemeente Haarlemmermeer
•kennis van voorliggende voorzieningen, en werkervaring van Schulinck, Civision Samenlevingszaken, Suwinet en Verseon
•kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
•in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
*op de hoogte van onze eigen gemeentelijke beleidsregels minima. 
•alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag

Interviewplanning

De interviews staan gepland voor dinsdag 27 september tussen 13.00 en 16.00 uur. 

Toelichting op rooster

van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 18.00 uur. 2 dagen per week in Hoofddorp op kantoor. Tijdens het inwerken mogelijk vaker.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Minimaal 1 jaar werkervaring in de functie van inkomensspecialist met taakaccent Bijzondere bijstand, opgedaan in de afgelopen 2 jaar, bij voorkeur bij gemeente Haarlemmermeer. Zonder te voldoen aan deze eis wordt een kandidaat direct afgewezen.
  • Actuele kennis en werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon Minimaal 6 maanden werkervaring opgedaan in het werken met Civision Samenlevingszaken. Zelfstandig vullen en muteren van uitkeringsdossiers. Graag duidelijk aangeven bij welke gemeente deze ervaring is opgedaan. Je weet hoe Verseon werkt en weet de koppeling tussen Civision en Verseon toe te passen. Zonder te voldoen aan deze eis wordt een kandidaat direct afgewezen.
  • Gemeentelijk beleid bijzondere bijstand/ minimaregeling Je hebt actuele kennis van het gemeentelijk beleid voor Bijzondere bijstand en minimaregelingen van de gemeente Haarlemmermeer en weet deze direct toe te passen (werkervaring). Geef aan waar dit uit blijkt.
  • Werk- en denkniveau HBO werk- en denkniveau

De Wensen

  • Werkervaring Minimaal 1 jaar werkervaring bij een sociale dienst in de functie van inkomensspecialist met taakaccent Bijzondere bijstand, opgedaan in de afgelopen drie jaar. Bij voorkeur bij gemeente Haarlemmermeer.
  • Civision Samenlevingszaken en Verseon Minimaal 6 maanden ervaring met het werken met Civision Samenlevingszaken. Zelfstandig vullen en muteren van uitkeringsdossiers. Ervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Je weet hoe Verseon werkt en weet de koppeling tussen Civision en Verseon toe te passen.
  • actuele kennis gemeentelijk beleid en minimaregelingen Je hebt actuele kennis (niet ouder dan een jaar) van gemeentelijk beleid voor Bijzondere bijstand en minimaregelingen van de Haarlemmermeer en weet deze direct toe te passen.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. - klik met het team- kennis en kunde van Civision Samenlevingszaken- kennis en ervaring van het werk

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox