Gemeente Haarlemmermeer

Inkomensspecialist

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

  • Het beoordelen en afhandelen van aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en minimabeleid van statushouders, die zich nieuw in de gemeente Haarlemmermeer komen vestigen.
  • Het zelfstandig draaien van een klantenbestand, waaronder het afhandelen van mutaties, hercontroles, rechtmatigheidsonderzoeken en beëindigingen.
  • Het vullen van het uitkeringsdossier in CiVision Samenlevingszaken (SAM)
  • De statushouder van de nodige informatie en adviezen voorzien. Hierbij houd je de wet- en regelgeving aan maar weet je ook vanuit de menselijke maat te werken
  • Je hebt een zelfstandige rol in contact met onze inwoners als het gaat om sociale dienstverlening.


Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. Een zzp’er/DGA als hierboven bedoeld kan alleen inschrijven op de opdracht als hij/zij in dienst treedt van het detacherings-/payrollbedrijf.

Kandidaatomschrijving

Je bent een ervaren inkomensspecialist die affiniteit heeft met statushouders en verschillende culturen. Je bent resultaatgericht, flexibel en besluitvaardig. Je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (menselijke maat) en hoofd (kaders). Je kunt omgaan met een hoge werkdruk, bent stressbestendig, accuraat en kunt prioriteren. Tot slot verwachten wij dat je integer en klantgericht bent. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kennis van Civision Samenlevingszaken Zelfstandig kunnen werken in het systeem
  • HBO werk- en denkniveau Bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaaljuridische dienstverlening. Je hebt kennis en werkervaring rondom de bijzondere bijstand en de gemeentelijke minimaregelingen. Kennis van voorliggende regelingen
  • Minimaal 1 jaar werkervaring Bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de rol van Inkomensspecialist/consulent en met kennis van bijzondere bijstand en gemeentelijke minimaregelingen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Ervaring met Civision Samenlevingszaken Het vullen van het uitkeringsdossier in CiVision Samenlevingszaken (SAM)
  • Relevant HBO diploma Weging: 10 %
  • Het zelfstandig draaien van een klantenbestand Onder andere het afhandelen van mutaties, hercontroles, rechtmatigheidsonderzoeken en beëindigingen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox