Gemeente Haarlemmermeer
max €71 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
15 januari 2023
15 juli 2023
Als Inkomenssspecialist bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.
Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit:
•caseloadbeheer
•het voeren van de regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn
•het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)
•het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner
•het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid
•het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
•beëindigingsonderzoeken afhandelen
•het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Verseon en opstellen van rapportages en beschikkingen.
Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist voor 32-36 uur per week met onderstaand profiel:
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
• minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst
• je hebt actuele werkervaring als Inkomensspecialist/consulent
•kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid
•kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
•je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
•alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
• je hebt actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon
• je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken
De functie start rondom 16 januari ( in overleg). Je bent vanaf deze datum dan ook beschikbaar.
Tijdens het gesprek wordt gekeken naar:
- kennis en werkervaring in deze functie
- klik met het team
- beschikbaarheid kandidaat
De gesprekken worden voor woensdag 4 januari ingepland en zijn via Teams.
32 uur is bespreekbaar Je werkt vooral tussen 7.00 en 18.00 op reguliere werkdagen.
Je werkt zowel thuis als op kantoor in Hoofddorp.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox