Gemeente Alphen aan den Rijn
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
28 juni 2023
28 januari 2026
Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Opdracht
Als persoon kan jij het verschil maken!
Heb jij affiniteit met de doelgroep statushouders? Voel jij je thuis in het vak van Inkomensconsulent? Wil jij de beste oplossing voor jouw klanten en samen werken aan hun participatie in onze samenleving én hun financiële zelfredzaamheid? Heb je lef en blijf je goed overeind in stressbestendige situaties? Gaat bij jou de bedoeling van de wet voor op de letter van de wet. Kun jij dealen met tegengestelde belangen en begrijp jij wanneer een situatie een maatwerkoplossing vereist? Als dit herkenbaar voor je is, dan ben jij wellicht de tijdelijk inkomensconsulent statushouders die wij zoeken.
Hoofdtaken:
- Je gaat werken vanuit team Inkomen op het Serviceplein. Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken:
- Je verwerkt de aanvragen levensonderhoud en/of bijzondere bijstand van de statushouders die in de gemeenten Alphen aan den Rijn, Nieuwkoop en Kaag en Braassem gehuisvest worden.
- Je voert gesprekken met klanten, in het kader van voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
- Je stelt de beschikkingen op;
- Je informeert klanten over de rechten en plichten;
- Je beheert een eigen klantenbestand;
- Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen;
- Je verricht beëindigingsonderzoeken.
De inwerkperiode vindt volledig op kantoor plaats. Je ontvangt van de gemeente een laptop en een telefoon. De werkzaamheden vinden voor een groot deel op kantoor plaats, om de verbinding met het team inburgering goed te kunnen maken. Vakanties zijn altijd in overleg en zullen altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent een vlotte leerling en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (SuiteWIZ, Suwinet en DIS).
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox