Gemeente Westland

Inkomensconsulent allround

Gemeente Westland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en een woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
 
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en een eenheid bureau gemeentesecretaris.
 
Cluster Dienstverlening
De collega’s die werkzaam zijn binnen dit cluster verstrekken informatie en leveren de individuele gemeentelijke diensten aan inwoners en organisaties. Het cluster bestaat nu uit zeven teams en streeft naar dienstverlening die past bij de huidige tijd, waarbij de behoeften van inwoners en organisaties centraal staan. Wil je iets voor de maatschappij betekenen, dan is dit cluster zeker iets voor jou.

Team Inkomen
Wij van team Inkomen houden ons bezig met de uitvoering van de Participatiewet (bijstand) en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) voor ondernemers. We beoordelen aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand en verzorgen daarmee de inkomenskant van de Participatiewet (rechtmatigheid). De re-integratie van ontvangers van een uitkering Participatiewet wordt verzorgd door Patijnenburg (Werkplein Westland in Naaldwijk). In nauwe samenwerking met de collega’s van Patijnenburg, schuldhulpverlening (SHV), leerplicht en voortijdig schoolverlaters zetten we in op de eigen kracht van inwoners met een uitkering, zodat zij zo snel mogelijk weer in het eigen bestaan kunnen voorzien en mee kunnen doen in de samenleving.

Opdracht
Binnen team Inkomen werken consulenten beheer en poortwachters. Wegens verwachte toename in aanvragen, zoeken we tijdelijk een extra allround consulent die op beide functieonderdelen ingezet kunnen worden.

De beheerconsulenten beheren een vaste caseload aan cliënten en verrichten alle werkzaamheden op het vlak van rechtmatigheid die hierbij komen kijken. Hiertoe behoren o.a. het verwerken van mutaties, IB-signalen, inkomsten en aanvragen verblijf buitenland; het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimabeleid; heronderzoeken en beëindigingen. De poortwachters handelen aanvragen levensonderhoud af en aanvragen bijzondere bijstand van niet-uitkeringsontvangers. Hiertoe wordt o.a. met alle aanvragers van een uitkering levensonderhoud een intake gehouden, waarbij ook wordt gekeken of er ondersteuningsvragen zijn op andere terreinen (Jeugd, WMO en SHV). We werken met één integrale toegang voor het gehele sociale domein en op casusniveau werken we waar nodig intensief samen met de taakvelden Jeugdzorg, WMO en SHV.

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je bent flexibel en oplossingsgericht
  • Je voelt je prettig in een omgeving die continu in ontwikkeling is

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met Corsa en Suite4Werk&Inkomen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van rechten of SJD;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de zelfstandige afhandeling van aanvragen levensonderhoud in de afgelopen 4 jaar;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het zelfstandig beheren van een uitkeringsbestand in de afgelopen 4 jaar
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 3 jaar;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox