Gemeente Oldebroek

Informatiearchitect

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

De opdrachtgever
H2O is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek.
In dit samenwerkingsverband werken de drie gemeenten samen aan de ontwikkeling en harmonisatie van de informatievoorziening. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een gezamenlijke infrastructuur, welke beheerd wordt door een centraal gestuurde serviceorganisatie.

Naast de uitvoering van een aantal grootschalige projecten, waarbij de kernapplicaties opnieuw worden aanbesteedt en geïmplementeerd, wordt ook stevig gebouwd aan de organisatie van de informatievoorziening.

Onder leiding van de CIO vindt de inrichting van de CIO-office plaats. Vanuit dit team worden de volgende functies uitgeoefend: Organisatie & Informatieadvies, architectuur, gegevensmanagement, informatiebeveiliging en privacy. De opdracht zal uitgevoerd worden vanuit en samen met dit team.

Huidige situatie
Voor alle drie de gemeenten geldt dat de verschillende applicaties onderdeel uitmaken van een complex landschap waarin veelvuldig (transactie)gegevens[1] tussen applicaties worden uitgewisseld. Tevens worden er extern gegevens uitgewisseld. Denk aan de uitwisseling met diverse landelijke voorzieningen.
In het hart van deze gegevensuitwisseling hebben de gemeenten momenteel het product Makelaarsuite van PinkRoccade ingezet. Deze oplossing biedt datadistributie functionaliteit (inclusief Service Bus met Digikoppeling), een integraal gegevensmagazijn en een integraal informatievoorziening platform waarmee zowel geografische als administratieve gegevens kunnen worden geraadpleegd. Als eerste domein binnen het project M2A is het datadistributie domein aanbesteed. De uitkomst van deze aanbesteding levert een nieuw datadistributie component dat parallel gaat draaien aan de huidige 3 Makelaarsuites. Daarna zullen telkens per domein nieuwe bronapplicaties (die ook worden aanbesteed) worden aangesloten op het nieuwe datadistributie component, waarna uiteindelijk de 3 oude makelaars uitgezet kunnen worden.

Opdrachtomschrijving
Als informatiearchitect

  • draag je bij aan het gemeente brede beleid met betrekking tot informatie-architectuur en informatievoorziening te beginnen bij, en in het bijzonder voor, het project M2A.
  • pas je methoden en technieken toe gedurende de uitvoering van je werk zoals bijv. TOGAF, Archimate, UML en hergebruikt de softwarecatalogus van KING en houdt deze ook up2date.
  • Stel je een Project Start Architectuur (PSA) op voor proces- en informatievoorziening gerelateerde projecten, in het bijzonder het project M2A en diens deelprojecten.
  • breng je de huidige informatiearchitectuur in kaart en vertaalt de veranderwensen van de organisatie naar de gewenste informatiearchitectuur.
  • adviseer je de organisatie en het project M2A over de inrichting en mogelijkheden van de ICT applicatie, gegevens en applicatie integratie en legt zelfstandig verbanden met de procesarchitectuur.

  [1] Momenteel bestaat een groot deel van de gegevensuitwisseling tussen applicaties uit het uitwisselen van basisgegevens. Denk hierbij aan gegevens uit het stelsel van Basisregistraties, waarbij de gemeenten zo veel mogelijk eenmalige vastlegging en meervoudig gebruik nastreven. Daarnaast worden er transactiegegevens tussen applicaties uitgewisseld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een aanvraag van een burger. De aanvraag kan binnen komen via een online loket, waarbij de aanvraaggegevens doorgestuurd worden naar een applicatie waarin de afhandeling plaatsvindt.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar met datadistributie
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als informatiearchitect met aanbesteding- en implementatietrajecten bij een gemeente.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar een afgeronde opleiding op WO-niveau in een bedrijfskundige of bedrijfseconomische richting

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Naast het voldoen aan onze kernwaarden, dienstverlenend, eigenaarschap, verbindend, flexibel en vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties: • analyserend; • verbindend; • bestuurlijk sensitief; • communicatief.KeuzemogelijkhedenUitstekend (30 Punten)Goed (10 Punten)Voldoende (5 Punten)Onvoldoende (0 Punten)
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 5 jaar in afgelopen 7 jaar ervaring met het werken in een gemeentelijk samenwerkingsverband.Keuzemogelijkheden5 jaar in afgelopen 7 jaar (5 Punten)> 5 jaar in afgelopen 7 jaar (10 Punten)
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar met datadistributieKeuzemogelijkheden5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar (0 Punten)> 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar (5 Punten)
  • Kandidaat heeft de werkervaring in deze rol minimaal 1 jaar opgedaan binnen het Sociaal domein
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als informatiearchitect met aanbesteding- en implementatietrajecten bij een gemeenteKeuzemogelijkheden5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar (0 Punten)> 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar (5 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox