Gemeente Wijk bij Duurstede
max €95 per uur
Utrecht
32 uur per week
29 november 2022
29 november 2023
Organisatie
De gemeente Wijk bij Duurstede is met bijna 24.000 inwoners een kleinere gemeente maar we zijn ‘groot genoeg om klein te blijven’. Dat betekent ook keuzes maken. We doen niet alles, maar kiezen vooral bewust voor wat we wél doen. En we doen het samen. Met elkaar, in teams, in projecten, met ons bestuur en met collega’s in de regio. We doen ons werk in het midden van en mét de Wijkse samenleving. Er wordt ruimte gecreëerd voor meer verantwoordelijkheid en eigen initiatief. We zijn een ambitieuze informele organisatie met 140 professionele en betrokken medewerkers die volop kansen biedt om jouw kwaliteiten en talenten te benutten en ontwikkelen. Nieuwsgierig geworden? Meer info vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl en www.wijkbijduurstede.nl
Opdracht
Het Team Informatievoorziening en -beheer adviseert binnen de gemeente Wijk bij Duurstede collega’s en afdelingen als het gaat om informatievoorziening in de breedte zin van het woord, van applicatielandschap tot informatiestromen binnen processen, van gegevensmanagent tot het borgen van thema’s als security, privacy en beheer. Binnen het team zijn verschillende rollen: (Senior) Informatieadviseur, (Senior) Adviseur informatiebeheer, kwaliteitsmedewerker Informatiebeheer, Privacy Officer, ICT-regisseur, functioneel beheer Zaaksysteem, Geo-systemen en medewerkers Informatiebeheer. Het beheer van de ICT-infrastructuur is uitbesteed aan de RID-Utrecht. Het team bestaat uit 15 medewerkers en wordt verder opgebouwd om invulling te kunnen geven aan de werkzaamheden ten aanzien van advies & beleid, instandhoudingsbeheer en informatiebescherming. De rol van Informatieadviseur fungeert als de smeerolie, de verbinding, tussen de verschillende rollen in het team.
Jouw adviserende en beleidsmatige werkzaamheden als Informatieadviseur zijn gericht op informatiemanagement, informatiebeleid en informatieplanning. Daarnaast werk je mee aan de ontwikkeling van het team. We zoeken daarvoor een professional die weet van aanpakken en in de breedte van het werkveld kan denken, werken en handelen.
Wat ga je doen?
· Initiëren en bijdragen aan de ontwikkeling van de visie en het beleid ten aanzien van Informatievoorziening door middel van informatiemanagement, informatiebeleid en informatieplanning.
· Het ophalen van de behoeften vanuit de afdelingen op het gebied van software en procesvraagstukken.
· Bijdragen aan de implementatie, realisatie, rapportage en evaluatie van de projecten uit het Informatieplan en –beveiligingsplan en bewaken van de kwaliteit.
· Inrichten en beheren van de informatiearchitectuur, het gegevensmodel en gegevensstromen
· Procesverantwoordelijke Functioneel Beheer; begeleiden functionele beheerders van de gemeente en organiseren functioneel beheerdersoverleg.
Adviseert over, draagt bij aan en bewaakt de applicatieharmonisatie en samenwerking op gebied van functioneel beheer met regiogemeenten.
Volgen van en adviseren over landelijke ontwikkelingen (Digitale Agenda 2024/ Open Data, Digitaal Stelsel ter ondersteuning van de Omgevingswet).
· Beheren softwarecatalogus.
· Deelnemer interne wijzigingsoverleg en regionaal overleg van Informatie Adviseurs.
Competenties
· Communicatieve vaardigheden, gericht op samenwerken, overtuigingskracht, analytisch vermogen, initiatief, inlevingsvermogen, omgevingsbewuste werkhouding
BB
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox