Veiligheidsregio Utrecht

Implementatiemanager /procesbegeleider

Veiligheidsregio Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie

Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s va risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.

Opdracht
Op 1 januari 2022 is de afdeling repressie van de brandweer gereorganiseerd. Hierbij is een nieuw aansturingsmodel ingevoerd. Inmiddels heeft er een eerste onderzoek (enquête post- en clustercommandanten) op de effecten van de reorganisatie plaatsgevonden waaruit een aantal verbeterpunten naar voren zijn gekomen. Ook andere momenten met medewerkers, waaronder die over de ontwikkelkoers van de VRU, hebben inzichten tot verbetering gegeven.

De opdracht bestaat uit het samen met de lijn (directeur brandweer, sector-, cluster- en postcommandanten) de verbeterpunten om te zetten in een plan van aanpak en concreet uitvoering te geven aan de eerste prioritaire verbeterpunten.

Competenties

  • Analytisch;
  • Plannen en Organiseren;
  • Samenwerken;
  • Communicatief sterk;
  • Goede schrijfvaardigheden;
  • Problemen vanuit verschillende ooghoeken bekijken;
  • Gestructureerd werken;
  • Resultaatgericht/visie.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Implementatie Manager;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met verander- óf transitie trajecten binnen een overheidsorganisatie
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfskunde, en/of Organisatiewetenschappen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Implementatie Manager voor bedrijfsbrede transacties op tactisch en operationeel niveau (geef dit in het cv aan d.m.v. minimaal een concreet voorbeeld te benoemen)
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met het werken met beroepsbrandweer én vrijwillige posten (benoem dit duidelijk in het cv.)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox