Gemeente Amsterdam

Implementatiemanager Gebiedsgericht Werken Afvalinzameling

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De implementatiemanager draagt zorg voor het binnen de gestelde termijn en kader voor implementeren van gebiedsgericht werken bij Afvalinzameling. Hij/zij draagt zorg voor het bereiken van de afgesproken resultaten in de organisatie en formatie inclusief management en uitvoering van het gehele verandertraject binnen de afgesproken tijd. En zorgt tevens ervoor dat deelprojecten binnen gestelde kaders worden gerealiseerd. De implementatiemanager Is het aanspreekpunt voor directeur en MT.
Als implementatiemanager Gebiedsgericht Werken draag je zorg voor het organiseren, overbrengen en uitdragen van de veranderopgave en realisatie daarvan in het bestuurlijke en organisatorische en uiteindelijke ook de realisatie van het gehele traject. De implementatiemanager heeft de algehele verantwoordelijkheid voor de succesvolle uitvoering, voortgang, administratie, controle en sluiting van het project.
Je rapporteert direct aan directeur A&G en manager Inzameling en draagt zorg voor de organisatie en inrichting van projectteam en de participatie en informatiebijeenkomsten en communicatie richting medewerkers. Verder zorg je voor de afstemming met gemeentelijke organisatieonderdelen en mogelijke andere ketenpartners. Het managen van de mogelijke personele consequenties en bijbehorende reorganisatie behoren eveneens tot je verantwoordelijkheid.

Werkzaamheden
Taken
- Opstellen van het complete inrichtingsplan voor de afdeling Inzameling van directie Afval en Grondstoffen. Het inrichtingsplan zal onder andere bestaan uit de organisatie(structuur) van de afdeling, gebiedsindeling, inzamelingsroutes, het formatieplan, sturingsmodel en medewerker-participatiemodel, etc., alsmede het implementatietraject, inclusief planning.
- Begeleiden van de adviesaanvraag bij de OR en alle bijbehorende procedures.
- Leiding geven aan het implementatietraject en het implementatieteam/projectteam.
- Verantwoordelijk voor de communicatie richting de medewerkers en hen constant betrekken.
- Legt verantwoording af aan directie/MT A&G.

Affiniteit met:
- HRM procedures en veranderopgaves
- Uitvoerende en logistieke processen
- Gebiedsgericht werken
- Het verbeteren van het functioneren van mens en organisatie met als doel betere resultaten en meer arbeidstevredenheid

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
De directie Afval & Grondstoffen werkt aan een schone stad zonder afval (op straat) tegen een betaalbare prijs. Inzamelen van afval en zorgen voor de juiste verwerking zijn onze kerntaken. Onze opgave is om de dienstverlening en de bedrijfsvoering sterk te verbeteren zodat er méér afval gerecycled en hergebruikt wordt, het inzamelproces bijdraagt aan schone straten en dat alles tegen een acceptabele prijs.
De directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Gebiedsgericht Werken en Stadsbeheer. De directie is opgericht in 2019. Er werken ruim 450 medewerker en nog een aantal externen en bestaat uit de afdelingen Strategie Beleid & Projecten, Assets, Inzameling en een Bedrijfsbureau waar ook de planning en routebeheer onderdeel van uitmaken.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring op organisatie- en HRM gebied op senior niveau
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met opstellen van inrichtingsplannen en implementatietrajecten
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als senior programmanager of projectleider en het begeleiden en managen van verandertrajecten
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk -en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met reorganisaties Dit dient duidelijk uit het cv te blijken.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met gemeentelijke/ambtelijke verandertrajecten
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in de afvalinzameling- en verwerking

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox