gemeente Leeuwarden
geen max tarief
Friesland
36 uur per week
01 oktober 2022
01 januari 2023
ICT Servicedesk Medewerker
36 uur per week
Z.s.m. met kans op verlenging.
De afdeling ICT van het Shared Service Centrum Leeuwarden van de gemeente Leeuwarden is op zoek naar een ICT Servicedesk Medewerker.
Wat ga je doen
De Servicedesk van de afdeling ICT fungeert als centrale vraagbaak voor het hele Shared Service Centrum waarbij onderscheid kan worden gemaakt tussen de in ICT gespecialiseerde medewerkers en de medewerkers die ondersteuning voor de overige disciplines bieden. De ondersteuning is gebaseerd op het click-call-face principe. Als Servicedesk Medewerker ICT ben je eerste aanspreekpunt voor vragen en meldingen van de medewerkers van de gemeente Leeuwarden en de externe organisaties waar ICT diensten aan worden verleend. Je ondersteunt niet alleen op het gebied van technisch ICT beheer, maar verwerkt ook meldingen op het gebied van functioneel applicatiebeheer, zowel binnen als buiten de gemeente Leeuwarden. We werken met producten als Topdesk, Centric applicaties, Citrix Xenapp, VMware ESX, Microsoft App-V, Ivanti Workspace Control en Exchange.
Je takenpakket bestaat uit:
• Het ondersteunen van gebruikers van ICT-faciliteiten en het verhelpen van problemen op het gebied van hard- en software;
• Het registreren en bewaken van meldingen, wijzigingen en serviceverzoeken;
• Het bieden van 1e en 2e lijn ondersteuning bij het beheer van decentrale ICT-voorzieningen.
Wie ben je
Snel kunnen schakelen tussen verschillende klanten, een probleemoplossend vermogen, de kunst van het doorvragen en een goed ontwikkeld inlevingsvermogen zijn een vereiste. Gevoel voor dienstverlening en klantgerichtheid zit in je DNA. Je bent stressbestendig en een waardevolle collega, doordat je zelfstandig aan het werk bent en durft te sparren met je (directe) collega’s wanneer dit nodig is.
Daarnaast vragen we het volgende aan je:
• HBO werk en denkniveau verkregen door opleiding of ervaring;
• Een paar jaar relevante werkervaring binnen (grotere) ICT omgeving(en) als Servicedesk Medewerker;
• Je hebt aantoonbare ervaring met de volgende producten: Microsoft Windows, Microsoft Office 2010, 2016, 365;
• Je bent communicatief vaardig;
• Je bent bekend met de ITIL principes.
Competenties:
• Klantgericht handelen;
• Flexibel handelen;
• Probleem oplossend vermogen;
• Analytisch vermogen.
Waar ga je werken
Het Shared Service Centrum van de gemeente Leeuwarden ondersteunt de werkzaamheden van het bestuur en het ambtelijk apparaat. Het team ICT-service is binnen het Servicecentrum verantwoordelijk voor het technisch applicatiebeheer en het beheer van de infrastructuur, zowel voor Leeuwarden als voor buurgemeenten.
Onze dienstverlening wordt steeds verder uitgebreid en ons team kenmerkt zich als een gezellig, maar ook zeker een professioneel team.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox