De Bilt

Handhavingsjurist

De Bilt

  • max €90 per uur

  • Utrecht

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 12 juni 2023

  • 12 december 2023

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente De Bilt telt ruim 43.000 inwoners en wordt gevormd door zes dorpen: Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandse Rading en Westbroek. Bijzonder aan de gemeente is de groene ligging in een stedelijke regio. Met de ambitie om een economisch, sociaal en ecologisch topklimaat te scheppen, werken ruim 230 medewerkers van de gemeente continu aan een leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender De Bilt. Een gemeente waar het voor mensen nog fijner wonen, werken en recreëren is. Kijk op onze Youtubeom te zien wat Gemeente De Bilt nog meer te bieden heeft.

Om deze ambitie te kunnen realiseren, is de gemeentelijke organisatie in ontwikkeling. De afgelopen jaren hebben we belangrijke stappen gezet om meer opgavengestuurd en gebiedsgericht te werken. Daarnaast bouwen we verder aan een organisatie die flexibel is en slagkracht heeft: we werken vanuit kleine, zelforganiserende teams met een heldere kernopdracht. Lees hier ons organisatieverhaal.

In De Bilt werken we in zelforganiserende teams. Jij gaat deel uitmaken van het team VTH. Je gaat daarin aan de slag in samenwerking met twaalf collega’s op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving in het ruimtelijk domein. Vanuit dit team werk je nauw samen met de senior handhavingsjurist, de toezichthouders en de plantoetsers en casemanagers. Daarnaast werk je als handhavingsjurist samen bij zaken van de collega’s in het Team APV en het Team Veiligheid.

Opdracht
Het grootste deel van je tijd spendeer je aan de bestuursrechtelijke handhaving van overtredingen in de fysieke ruimte. Dit doe je door middel van ambtelijke waarschuwingsgesprekken en -brieven, maar ook via formele herstelsancties. Dit doe je op basis van het jaarlijks vast te stellen Uitvoeringsprogramma en het overkoepelende Beleidsplan VTH. Aan die beleidsdocumenten lever je een bijdrage door het jaarlijks monitoren en evalueren van jouw werkzaamheden. Daarnaast moet je de genomen besluiten ook regelmatig verdedigen bij een bezwaarschriftencommissie of een rechter.

Je werkt in een bestuurlijk-politieke organisatie, dus contacten met college- en raadsleden komen regelmatig voor. De burgemeester is de portefeuillehouder en daarmee jouw eerste bestuurlijke aanspreekpunt.

Competenties

  • Je bent resultaatgericht en je hebt overtuigingskracht;
  • Je werkt graag samen;
  • Je neemt graag initiatief en bent oplossingsgericht;
  • Je bent omgevingsbewust: goed op de hoogte van (in- en externe) ontwikkelingen en van wat er leeft bij alle belanghebbenden;
  • Werken onder tijdsdruk vind je geen probleem;
  • Je kunt uitstekend plannen en organiseren;
  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke besluitvormingsprocessen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Uiterlijk beschikbaar per 19 juni 2023, voor tenminste 32 uur;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van rechten;
  • Aantoonbare werkervaring met de Wabo, de Algemene wet bestuursrecht, de APV en bijzondere wetten, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox